حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول یگان منطقه حفاظت شده هورالعظیم مطرح کرد:

دستگیری صیادان غیرمجاز در تالاب هورالعظیم

دستگیری صیادان غیرمجاز در تالاب هورالعظیم

مسئول یگان منطقه حفاظت شده هورالعظیم گفت: در پی گشت و کنترل شبانه‌روزی یگان منطقه حفاظت شده تالاب هورالعظیم دو گروه صیادان غیرمجاز ماهی دستگیر و از آنان تعدادی ماهی صید شده کشف و ضبط شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره محیط زیست؛ علی سجاد جلالی اظهار کرد: در پی گشت و کنترل شبانه‌روزی یگان منطقه حفاظت شده تالاب هورالعظیم دو گروه صیادان غیرمجاز ماهی دستگیر و از آنان تعدادی ماهی صید شده کشف و ضبط شد.

 وی افزود: از متخلفان ۱۶۷ قطعه ماهی از نوع حمری، شلج و بنی کشف شد و این افراد پس از تشکیل پرونده، به مقامات قضایی معرفی شدند.

 مسئول یگان منطقه حفاظت شده هورالعظیم ادامه داد: هرگونه صید ماهی در اکوسیستم‌های آبی مانند رودخانه‌ها و تالاب‌ها بدون دریافت پروانه صید از سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوع و غیر قانونی است.

 وی بیان کرد: گشت یگان منطقه تالاب هورالعظیم به صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام می‌شود و درصورت مشاهده هرگونه صید غیرمجاز ماهی با ادوات ممنوع برقی که منجر به ازبین رفتن اکوسیستم آبی و جانوری منطقه می‌شود، با متخلفان برخورد قانونی وجدی خواهد شد.

 جلالی گفت: تالاب هورالعظیم و رودخانه‌های که وارد تالاب می‌شوند، زیستگاه انواع گونه‌های جانوری و آبزیان بومی مانند ماهی بنی، شیربت، شلج و کپور است و هر گونه صید ماهی در این مناطق بدون مجوز قانونی ممنوع است.
انتهای /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از