حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403

دستگیری فروشندگان غیرمجاز گوشت پرندگان وحشی در دزفول

دستگیری فروشندگان غیرمجاز گوشت پرندگان وحشی در دزفول

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دزفول گفت: همه ساله با آغاز فصل زادوولد جانداران وحشی به علت حساسیت موجود و پیشگیری از تنش در چرخه زیستی حیات‌وحش شکار و صید در این فصل ممنوع است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»به نقل از روابط عمومی محیط‌زیست شهرستان دزفول؛ مسعود نوری‌پور اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل زادوولد جانداران وحشی به علت حساسیت موجود و پیشگیری از تنش در چرخه زیستی حیات‌وحش، این سازمان محدودیت‌های موقتی در موضوع شکار و صید تا زمان خاتمه این فصل اعمال نموده و بدین ترتیب تمام فعالیت‌های مربوط به شکار، صید و یا زنده‌گیری حیات‌وحش متوقف و غیرقانونی تلقی می‌گردد.

 در پی دریافت گزارش مردمی توسط دوستداران محیط‌زیست مبنی بر فروش گوشت پرندگان وحشی در سطح بازار، محیط‌بانان این اداره بلافاصله وارد عمل شده و موفق به شناسایی دو نفر عامل عرضه و فروش غیرمجاز گوشت پرندگان وحشی گشتند؛ لذا با توجه به محدودیت‌های قانونی موجود در فصل ممنوعه صید، کلیه اقلام و وسایل مرتبط از جمله لاشه تعداد قابل‌توجهی از انواع پرندگان وحشی از ایشان ضبط گشته و در ادامه پس از تکمیل مستندات متخلفین مذکور به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دزفول در خصوص تخلف صورت‌گرفته با اشاره به مواد پیش‌بینی‌شده در قانون شکار و صید گفت: مطابق با بند الف ماده ۱۱ قانون مذکور، درصورتی‌که که فرد یا افرادی اقدام به شکار و صید در فصول و ساعات ممنوع تعیین شده نمایند محکوم و متحمل حبس یا جبران خسارات وارده می‌گردند.

 پس از پایان فصل ممنوعه، علاقه‌مندان به شکار و یا صیادان معیشتی هر کدام می‌تواند با مراجعه به ادارات حفاظت محیط‌زیست اقدام به دریافت پروانه فعالیت نموده و در چارچوب قانون از آن بهره‌مند گردند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از