حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403

دفع آب‌های‌سطحی در اهواز نیاز به‌تخصص و بودجه‌دارد

دفع آب‌های‌سطحی در اهواز نیاز به‌تخصص و بودجه‌دارد

استاندار خوزستان گفت: در روزهای اخیر دو سامانه بارشی شدید و رگباری به فاصله چند ساعت در اهواز رخ داد، که منجر به اتفاق خاصی نشد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ علی‌اکبر حسینی محراب چهارشنبه در گفتگویی رسانه‌ای در خصوص آب‌گرفتگی اخیر در اهواز اظهار کرد: در سال‌های گذشته ماندگاری آب‌گرفتگی در اهواز زیاد بود و در مواردی تا ۳۶ ساعت یا تا یک هفته به طول می‌انجامید، اما در دو سال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که در مدت ۳۰ سال ۳۰ درصد اجرا شده بود به ۶۲ درصد پیشرفت رسید.

 وی افزود: در این طرح ۳۱۷ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شد که این امر منجر به کاهش مدت آب‌گرفتگی‌ها در اهواز شد.

 استاندار خوزستان بیان کرد: در روزهای اخیر دو سامانه بارشی شدید و رگباری به فاصله چند ساعت در اهواز رخ داد که این بارندگی‌ها به‌اندازه ۹۰ درصد بارش سالانه در یزد، ۶۷ درصد بارش سالانه در کرمان و ۷۰ درصد بارش سالانه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بود.

 وی افزود: اخیراً بارش‌های مشابهی در امارات و عربستان که ادعا می‌کنند یک زیرساخت قوی دارند منجر به سیل و تخریب زیرساخت‌های شهری شد؛ اما خوشبختانه در اهواز با لطف خداوند اتفاق خاصی رخ نداد و با آمادگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده و بهبود زیرساخت فاضلاب موفق شدیم آب‌های سطحی را تخلیه کنیم.

 حسینی محراب عنوان کرد: البته موضوع آب‌های سطحی و فاضلاب دو مقوله جداست؛ در برخی نقاط می‌شود فاضلاب و آب‌های سطحی را به‌صورت ترکیبی دفع کرد؛ اما باید تمام توان خود را برای دفع آب‌های سطحی بگذاریم و شهرداری دراین‌خصوص مسئولیت دارد.

 استاندار خوزستان گفت: باید حتماً برنامه‌ریزی لازم برای جمع‌آوری آب‌های سطحی با ایجاد زیرساخت‌های لازم به شکل‌های مدرن، سنتی و ترکیبی انجام شود.

 وی عنوان کرد: در بارش اخیر نزدیک به ۱۰ میلیون مترمکعب آب باران در اهواز ریزش داشتیم که طبعاً تخلیه آن نیاز به زمان دارد، برخی مناطق دچار آب‌گرفتگی شدند که با کمک آبفا، شهرداری و بسیج امکانات، آب‌گرفتگی‌ها تخلیه شدند.

 بر اساس اعلام جمعیت هلال‌احمر خوزستان در آب‌گرفتگی اخیر استان به بیش از یک هزار نفر امدادرسانی شد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از