حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
دنیا مزرعه آخرت است
فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدعلی فیروزی»؛

دنیا مزرعه آخرت است

شهید «محمدعلی فیروزی» در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: هم‌وطنان بدانید که دنیا مزرعه آخرت است؛ پس در این چند روز زندگی، چنان عمل نمایید که در آخرت سرفراز باشید. هرگز از یاد خدا غافل نباشید و خدا را ناظر بر همه اعمالتان بدانید.

 شهید «محمدعلی فیروزی» یکم فروردین‌ماه ۱۳۳۹ در انارستان شهرستان استهبان دیده به جهان گشود. در شش‌سالگی به دبستان رفت و تحصیلات را تا مقطع دیپلم در رشته تجربی ادامه داد. در ۱۸ سالگی به خدمت سربازی اعزام شد. پس از پایان دوره آموزشی به شیراز انتقال یافت که جنگ تحمیلی آغاز شد. او چند ماه در خط مقدم جبهه دزفول با متجاوزین دشمن بعث جنگید و سرانجام ۲۷ شهریور ۱۳۶۰ به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای فسا به خاک سپرده شد.

 فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدعلی فیروزی»؛

 اینجانب محمدعلی فیروزی دیپلم وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد شیراز وصیت‌نامه خویش را به شرح زیر اعلام می‌دارم: 
 تاریخ پرفراز نشیب ایران‌زمین، پر از فداکاری مردمی است که هرگاه دشمنی به طمع به تصرف میهن عزیزمان پا به مرزهای ایران گذاشته، با گذشتن از جان و مال خویش نام ایران را زنده نگه داشته‌اند.
 و امروز امتحانی دیگر پیش‌آمده است.

 پس از گذشت قرن‌ها، مردمی از تبار علی علیه‌السلام احیاگر دین مبین اسلام شده و اسلام واقعی را به مسلمانان ایران و جهان عرضه نموده است؛ اما دشمنان قسم‌خورده اسلام نمی‌خواهند تفکر خمینی کبیر عالم‌گیر شود. از این روی صدام حسین این مهره دست‌نشانده استعمار را وادار به حمله به میهن اسلامی‌مان نمود، با این نیت که صدای انقلاب اسلامی را خاموش سازند غافل از اینکه ما پیروان قرآن کریم، هرگز اجازه نخواهیم داد چنین شود و بر این باوریم "جاء الحق و زهق الباطل".

 اینک روز بزرگ امتحان الهی فرارسیده؛ روزی که باید به یاری حق شتافت، روزی که باید از مال و جان خویش گذشت تا اسلام و ایران سرفراز بماند.

 پدر و مادر عزیز، برادر و خواهرانم، دوستان و هم‌وطنان بدانید که دنیا مزرعه آخرت است؛ پس در این چند روز زندگی، چنان عمل نمایید که در آخرت سرفراز باشید. هرگز از یاد خدا غافل نباشید و خدا را ناظر بر همه اعمالتان بدانید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از