حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

دوکوهه السلام ای خانه عشق

امروز دوکوهه میزبان چهل و یکمین آیین «ستارگان دوکوهه» برای پاسداشت یاد و خاطره شهید همت و فرماندهان شهید لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) است.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ دوکوهه یا پادگان شهید احمد متوسلیان واقع در منطقه دوکوهه در ۷ کیلومتری شهر اندیمشک، یادآور ایثارگری‌های لشکر امام‌زمان (عج) است که در راه امام حسین (ع) علیه کفر جنگیدند تا پرچم اسلام تا ظهور حضرت یار افراشته بماند.

 در این قطعه بهشت تعدادی ساختمان یک‌طبقه در ضلع شمال و غرب و تعدادی ساختمان پنج‌طبقه در ضلع جنوبی این پادگان قرار دارد که در اختیار لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله قرار گرفت و اکنون نیز در اختیار همان لشکر است.

 حاج احمد متوسلیان، حاج ابراهیم همت، رضا چراغی، عباس کریمی، رضا دستواره، مهدی زین‌الدین، حاج حسین خرازی، حاج احمد کاظمی، عمو حسن و... از شهدایی‌اند که برای جهاد بوسه اول بر خاک مقدس جنوب را بر این سرزمین می‌زدند و امروز نیز اکثر زائرانی که عازم راهیان نور می‌شوند، از اینجا عبور می‌کنند و اول جایی که می‌بینند همین‌جاست...!

 از پادگان یاران امام‌زمان (عج) همچنان صدای شهدا به گوش می‌رسد و هنوز خون رزمندگان دفاع مقدس می‌جوشد و همواره اسلام نیازمند ایثار و فداکاری است، دوکوهه‌ای که حاج منصور ارضی برایش نوحه می‌خواند و نوای ماندگاری شد برای عشاق الحسین علیه‌السلام.

مکه من فکه بوَد، منــــای من دوکوهـــه

 قبله من جبهه و کربلای من دوکوهه

 مدینه ام شلمچه و بقیع مــــن هویــــزه

 مروه من طلاییه، صفای من دوکوهه

 دیار غربت و غم و وادی عشق و عرفـان

 محل کسب دانش و معرفت و ولایت

 راه عبور آزمون برای من دوکوهه

 کوچه آشنایی و محل بی‌قراران

 مأمن من پناه من سرای من دوکوهه

 فرصت رجعت من و جای ندای لبیک

شهید آوینی نیز در رسای دوکوهه را چنین می‌خواند: «دوکوهه! آیا دوستداری که پادگان یاران مهدی (عج) نیز باشی؟ پس منتظر باش.» به‌راستی دوکوهه پادگان یاران امام‌زمان (عج) در دوران دفاع مقدس بود. یارانی که تا پای جان ایستادند و جنگیدند و حماسه آفریدند و استقامت در برابر ظلم و تجاوز را بار دیگر و در دوران جاهلیت مدرن به نمایش گذاشتند.

 پادگان دوکوهه گواهی استوار و مقاوم از مردان باغیرت و شجاعی است که جان دادند تا شرف، آزادی، انسانیت، ایمان و جوانمردی پایدار بماند و به این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند: «پادگان دوکوهه شاهد فداکاری‌ها، اخلاص‌ها، ایمان‌ها و روحیه‌های مالامال از امواج صفا و طراوتی است که از جوانان مؤمن بسیجی و فداکار بروز کرده است» قداست و عظمت این مکان مقدس را به شایستگی نمودار می‌کند.

 دوکوهه پادگان عشق و ایثار، جایگاه عشق‌بازی عبد با معبود و جایگاه عشق و دلدادگی است. خدایا ما می‌خواهیم ذره‌ای از عشق و عنایتی که به‌واسطه پاکی و صداقت و همت رزمندگان به آنان در دوران جنگ عطا فرمودی به ما هم به‌واسطه کرم و بخششت اعطا کنی تا در هیاهوی روزگار راه گم نکرده و به مقصد برسیم و چه زیبا مردم ما با فرارسیدن بهار به یادمان‌های دفاع مقدس می‌روند تا در زمانه جاه و جنجال گم نشوند، توشه‌ای یک‌ساله با خود از مکان شهدای دوران دفاع مقدس بر می‌دارند توشه‌ای از ایمان، صداقت و مردانگی، ایثار و ازخودگذشتگی روح خود را با معنویت صیقل می‌دهند و با این ره‌توشه به شهرهایشان بر می‌گردند، تا یادشان نرود که بهای آزادی و امنیت اقتدار امروز بهایش خون شهیدان، از خودگذشتگی جانبازان، اسارت اسرا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

 دوکوهه جایگاه پر کشیدن ملائک از زمین به آسمان بود فرزندان این خاک چه مردانه جنگیدند و چه مظلومانه پر کشیدند ولی مردم ایران هنوز بعد از گذشت ۲۷ سال در آستانه سال جدید هر ساله مردم ما خودجوش مردمی به‌سوی مناطق عملیاتی رهسپار می‌شوند و یادآور و قدردان زحمات رزمندگان و ایثار و از خودگذشتگی شهدای دوران دفاع مقدس هستند.

حالا این مکان مقدس که از سال‌های عشق و حماسه به‌جای‌مانده محلی برای باقی‌ماندگان این دیار است که در حسینیه حاج همت صدای هق‌هقشان برای طلب شهادت به گوش می‌رسد و هر ساله به بهانه آیین بزرگداشت سردار شهید «محمدابراهیم همت» و فرماندهان شهید لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) با عنوان «ستارگان دوکوهه» دور هم جمع می‌شوند و زنگ بیدارباش مجدد را برای جاماندگان از قافله ایثار و شهادت به صدا می‌آورند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از