حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
با شهدا؛

دین خدا را یاری کنید

دین خدا را یاری کنید

شهید عزیز امینی خواه در وصیت‌نامه خویش می‌نویسد: برای برپائی جلسات قرآن در مساجد کوشا باشید که من هرچه داشتم از این جلسه قرآن بود و من خود را مدیون مسجد و چنین جلساتی می‌دانم.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید عزیز امینی خواه عزیز دهم آبان ۱۳۴۰، در شهرستان دزفول به دنیا آمد. پدرش عباس، کشاورز بود و مادرش سلطان نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوم فروردین ۱۳۶۱، در کرخه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پهلو، شهید شد. مزار او در بهشت علی زادگاهش واقع است.

وصیت‌نامه برادر شهید عزیز امینی‌ خواه:

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

 اذا وقعت الواقعه لیس لوقعتها کاذبه خافظه رافعه.

 هنگامی که آن واقعه بزرگ قیامت واقع گردید که در وقوعش جای شک و ریب نیست. آن روز قومی را به دوزخ خوار و ذلیل کند و طایفه‌ای را به جنت سربلند و رفیع گرداند.«قرآن مجید، سوره واقعه»

 درود و رحمت خدا بر امام امت خمینی آن پیر مجاهد و آن بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران. سلام بر شهیدان راه خدا. حمد و سپاس خداوند منان را که مرا از تاریکی به روشنائی و از ظلمت به‌سوی نور هدایت کرد و همچنین عمری به من عطا کرد تا فرارسیدن یوم‌الله را شکر کنم که به من چنین لیاقتی داد تا بتوانم خدمتی کوچک به اسلام عزیز کنم.

فقط بنده خدا باشید

 اینک بعد از مدت‌ها اسارت و بندگی غیر خدا، فرزندی پاک از تبار ابراهیم (ع) و از سلاله پاک رسول اکرم (ص) و تداوم‌دهنده راه کربلای امام حسین (ع) بپا خواسته و ندا سر می‌دهد و یاری می‌طلبد که ای مسلمین و مستضعفین جهان همگی با هم به ریسمان الهی چنگ بزنید و فقط بنده خدا بشوید و فساد را از درون خویش و از جامعه خود بردارید و خود را تزکیه کنید که تمام گرفتاری‌های ما از نفس ماست و آن روح خداست که در کالبد مرده یک امتی که بیشتر در فساد و تباهی به سر می‌بردند بدمید و آنان را به‌سوی نور هدایت کرد.

دین خدا را یاری کنید

 سلام بر پدر و مادر عزیزم و بر همه اهل خانواده‌ام. با شما پدر و مادر گرامی چه بگویم و چگونه از شماها که عمری برای من زحمت کشیدید و مرا بزرگ کردید قدردانی کنم و چگونه شماها را ازخودراضی و خشنود گردانم. از اینکه نتوانستم آن حقی که شماها بر گردنم داشتید به‌خوبی انجام دهم امیدوارم مرا عفو کنید تا ان‌شاءالله روز قیامت خدای حنان و منان مرا مورد رحمت خویش قرار دهد. از شما می‌خواهم که برایم ناراحت نباشید و بدانید فرزند شما رفته تا دین خدا را یاری کند.

تا یک مظلوم در جهان است مبارزه کنید

پدر و مادرم می‌روم تا به ندای «هل من ناصرا ینصرنی» حسینی که هزار و سیصد و اندی پیش در صحرای کربلا مظلومانه به شهادت رسید، لبیک گویم. بالاخره روزی همه ما از این دنیای فانی خواهیم رفت؛ ولی چه بهتر است انسان باعزت و باشرافت و در راه خدا بمیرد، و تا یک مظلوم در جهان است، مبارزه است. به فرموده امام عزیزمان تا بانگ لااله‌الالله و محمد رسول‌الله در جهان طنین بیفکند مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان باشد ما هستیم. ما این‌قدر می‌جنگیم تا صلحی الهی و شرافتمندانه برای انسانیت برقرار شود.

 تا می‌توانید به مسجد بروید

 از شما پدر و مادر گرامی می‌خواهم تا آخرین لحظه حیات از امام و روحانیت پیروی کنید و بدانید که پیروی از امام و روحانیت پیروی از خدا و رسول است و اگر ان‌شاءالله به کربلا رفتید مرا در آنجا یاد کنید. تا می‌توانید به مسجد بروید و نماز را به جماعت برپا کنید. آن مقدار پولی که دارم برایم به‌عنوان صدقه در راه خدا به مستمندان بدهید و از شما تقاضا دارم بدهید برایم روزه و نماز انجام دهند. از شما برادران و خواهرانم می‌خواهم که تا آخرین لحظه حیات از امام و روحانیت پشتیبانی کنید و همیشه به یاد خدا باشید و به فرزندان خویش راه خدا را بیاموزید. مسجد را فراموش نکنید و بدانید که قیامت واقعی بس بزرگ است که تمام جهان را خواهد گرفت و مرگ همه انسان‌ها روزی فرا خواهد رسید. ولی خوش به حال انسان‌هایی که به آیات خدا ایمان آوردند و عمل کردند، عملی خالص. از تو فریدون برادرم می‌خواهم که اسلام را بشناسی و همیشه به مسجد بروی و در جلسه قرائت قرآن شرکت کنی و برای نگه‌داشتن چنین جلساتی کوشا باش.

حجاب خود را حفظ کنید

 شما خواهرانم و همسران برادرانم باید زینب گونه باشید که تمام سختی‌ها و مصیبت‌ها را تحمل کرد و جز شکر خدا چیزی نگفت و در مرگ عزیزانش هیچ نگفت و آن‌وقت فریادی بر کاخ جنایت‌کاران فرود آورد که هزار سال دستگاه‌های تبلیغاتی ظلم و جور نتوانستند خاموشش کنند، همانند حضرت فاطمه (س) حجاب خود را حفظ کنید. فاطمه زنی که زندگی ساده و بی‌آلایش او، شخصیت والای او، روحیه پرخاشگر و انقلابی او باید سرمشق شیرزنان و شیر دختران مسلمان قرار گیرد، تا زن ایرانی از فرهنگ مصرفی و مرده غرب بیرون بیاید و دنباله‌رو فرهنگ اصیل اسلامی باشد.

برای برپایی جلسات قرآن در مساجد کوشا باشید

 اما سخنی با دوستانم، دوستانی که مدتی با آنها همنشین بودم و در جلسات قرائت قرآن و یا در جبهه با آنها بودم. سعی کنید ذکر خدا از یادتان نرود و مواظب اعمال خود باشید که خدای نکرده به ریا تبدیل نشود. برای برپایی جلسات قرآن در مساجد کوشا باشید که من هرچه داشتم از این جلسه قرآن بود و من خود را مدیون مسجد و چنین جلساتی می‌دانم.

 و اما سخنی با امت مسلمان و شهیدپرور ایران اسلامی. ای ملت مسلمان ایران تا آخرین نفس از امام و روحانیت اطاعت کنید و امام را تنها نگذارید و قدر این نعمت را بدانید و کمی فکر کنید، اگر خدا ما را از آن جامعه شیطانی بیرون نمی‌آورد و با آن حال بدی که داشتیم می‌مردیم، آیا توشه ای برای آخرت داشتیم. مسلماً خیر پس ای ملت شریف شکر این انعام را بجا بیاورید و نعمت خدادادی را فراموش نکنید.

 والسلام علی من التبع الهدی

 و سلام بر کسی که از هدایت تبعیت کند

انتهای خبر/ 
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از