حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام‌جمعه دزفول مطرح کرد:

رأی مردم پشتوانه‌ای قوی برای پیشبرد کشور

رأی مردم پشتوانه‌ای قوی برای پیشبرد کشور

امام‌جمعه دزفول گفت: انتخاب رئیس‌جمهور آینده با رأی حداکثری مردم پشتوانه‌ای قوی برای پیشبرد کشور، تحقق اهداف متعالی و گره‌گشایی از مسائل است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام‌پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: همه برای تبیین انتخاب نامزد اصلح، دوری از اختلاف و همچنین عمق‌بخشی به اتحاد و انسجام قشرهای مختلف مردم در انتخابات آینده مسئولیت دارند.

 وی افزود: ایام انتخابات فرصت جهاد تبیین است تا رئیس‌جمهوری انتخاب شود که راه آیت‌الله شهید رئیسی را ادامه دهد.

 امام‌جمعه دزفول با تأکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: جامعه توانمند، قوی و سربلند در سطح بین‌المللی و متحد و منسجم نیازمند مشارکت حداکثری در انتخابات است.

 همه برای مشارکت حداکثری در انتخابات مسئولیت دارند

 بهرام‌پور با بیان اینکه همه برای مشارکت حداکثری در انتخابات مسئولیت دارند، گفت: انتخاب رئیس‌جمهور آینده با رأی حداکثری مردم پشتوانه‌ای قوی برای پیشبرد کشور، تحقق اهداف متعالی و گره‌گشایی از مسائل است.

 وی با بیان اینکه به‌زودی نامزدهای واجد شرایط توسط شورای نگهبان معرفی می‌شوند، افزود: انتخاب نامزد اصلح از میان نامزدهای تأیید شده وظیفه‌ای همگانی است.

 حجت‌الاسلام بهرام‌پور ادامه داد: انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری فرصتی برای ثبت بالاترین مشارکت در انتخابات است.

 خانواده‌ها از سخت‌گیری‌های بی‌مورد در ازدواج جوانان اجتناب کنند

 امام‌جمعه دزفول با تبریک اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و نام‌گذاری این روز به نام روز ازدواج گفت: همه جوانان و خانواده آنها باید با اقتدا به امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) از سخت‌گیری‌های بی‌مورد در ازدواج اجتناب کنند.

 حجت‌الاسلام بهرام‌پور با بیان اینکه نرخ مجردی جوانان بالای ۲۵ سال طی یک دهه دو برابر شده است، افزود: تجمل‌گرایی و سخت‌گیری بی‌مورد خانواده‌ها در ازدواج جوانان موجب کاهش ازدواج و نرخ جمعیت در کشور شده است.

 وی ادامه داد: چیزی که ازدواج را آسان و جوانان را تشویق به ازدواج کنند، اجتناب از سخت‌گیری در ازدواج است و درخواست از خانواده‌ها دوری از این سخت‌گیری‌ها است.

 خطیب جمعه دزفول گفت: هزینه‌های سنگین ازدواج موجب کاهش رغبت جوانان به ازدواج و در نهایت کاهش نرخ جمعیت در کشور شده است.

 وی ساده‌زیستی، قناعت، اجتناب از سخت‌گیری‌های بی‌مورد و کمک به اشتغال جوانان را در افزایش ازدواج جوانان ضروری دانست و افزود: چشم و هم‌چشمی‌های موجود در جامعه موجب تحمیل هزینه‌های سنگین و غیرضروری برای ازدواج جوانان شده است.

 کاهش نرخ جمعیت در کشور بسیار نگران‌کننده است

 حجت‌الاسلام بهرام‌پور اظهارکردن: اصرار خانواده‌ها به داشتن شغل دولتی برای جوانان و محدود بودن ظرفیت شغلی در بخش دولتی موجب شده است تا ازدواج جوانان با چالش مواجه شود.

 وی مهارت‌آموزی جوانان را ضروری دانست و افزود: مدرک‌گرایی، نداشتن مهارت و به دنبال کار دولتی بودن جوانان موجب شده تا اشتغال جوانان با چالش مواجه شود.

 امام‌جمعه دزفول با هشدار نسبت به کاهش نرخ جمعیت در کشور گفت: سالروز ازدواج حضرت زهرا مرضیه (س) و امیرالمؤمنین (ع) فرصتی برای تجدیدنظر خانواده‌ها در امر ازدواج جوانان است.

 به گزارش ایرنا، از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه به‌عنوان هفته ملی محیط‌زیست باهدف توجه به مسائل محیط‌زیست و ارتقا آگاهی عمومی پیرامون محیط‌زیست در کشور نام‌گذاری شده است و به همین مناسبت مسعود نوری‌پور رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست دزفول به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از