حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد:

رئیسی امیدآفرینی را در خوزستان زنده کرد

رئیسی امیدآفرینی را در خوزستان زنده کرد

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) گفت: امیدآفرینی در جامعه یکی از اقدامات برجسته آیت‌الله رئیسی بود. در سفر به خوزستان ریاست‌جمهوری با تزریق امید به مردم خوزستان در مناطق محروم حاضر شد و ما نیاز به چنین نگاهی داشتیم.

 سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور در حاشیه مراسم اقوام و طوائف بختیاری و لر استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه، امام‌جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و همه همراهان شهید ایشان، اظهار کرد: هشت آلاله شهید، هشت علمدار و انسان وارسته به امام هشتم اقتدا کردند و در مسیر خدمت جان‌عزیزشان را اهدا کردند، آن‌ها منتظر شهادت بودند و شهید سلیمانی فرمود تا فردی شهادت‌گونه زندگی نکند، شهید نمی‌شود.

 وی با بیان اینکه مسیر جهاد همیشه در راه جهادگرانی است که راه خدمت را انتخاب می‌کنند و این مسیر یادگار امام راحل است، افزود: آیت‌الله رئیسی در طول سه سال از خدمات خود گفتمان خدمت و مدیریت را در کشور تغییر داد و همیشه در جلسات بر خدمت صادقانه به مردم تذکر می‌داد.

 فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری آیت‌الله رئیسی خستگی‌ناپذیر بود و مشکلات مردم را پیگیری و تا حل آن تلاش می‌کرد و با حضور وی در دولت فضایل دینی به عرصه سیاست و جامعه بازگشت.

 وی ادامه داد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ویژگی‌های ممتاز بسیاری داشت، البته همه کسانی که تربیت‌یافته مکتب اسلام هستند ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که نقش و ماندگاری آن‌ها را در طول انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

 فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) اضافه کرد: امام خمینی (ره) احیاگر ارزش‌های دینی، انسانی و اسلامی در دنیا بود و جامعه بشریت امروز مدیون زحمات و تلاش‌های حضرت امام خمینی است.

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هرچه دارد، از زحمات امام (ره) بوده و ایشان جزو لاینفک انقلاب هستند، افزود: حرکت پر خیر و برکتی که امام شروع کرد ثمره‌های مهم و زیادی در طول انقلاب داشته که نمونه بارز آن شهید رئیسی و سایر شهدای تراز و بزرگ انقلاب است.

 سردار شاهوار پور بیان کرد: مسیری که امام برای دولتمردان ترسیم کرده، اخلاص است و اولین شرط خدمت به مردم در این مسیر خدمت خالصانه برای خدا بوده و این از آموزه‌های امام راحل است.

 وی، نداشتن نگاه ابزاری به مردم را از جمله دیگر آموزه‌های امام راحل ذکر و بیان کرد: نگاه خدمت خالصانه به مردم در قامت یک مسئول از مهم‌ترین دستاوردهای امام و انقلاب است.

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرازوفرودهای زیادی داشته و در دهه‌های مختلف دچار بحران‌های زیادی شده است، عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با تدابیر پیامبرگونه خود انقلاب را در آن برهه از بحران نجات داد و بعد از آن نیز سکان‌داری رهبر و صبر مردم در دوران انقلاب، ادامه راه انقلاب را هموار کرد.

 وی ادامه داد: استقبال از شهدای خدمت و حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت، نشان از آگاهی مردم و تشخیص درست آنها در شناسایی خادمان واقعی انقلاب دارد و این نشان از خلوص نیت شهدای خدمت دارد.

 سردار شاهوارپور عنوان کرد: امروز باید بدانیم که شهید رئیسی برکات بیشتری با شهادت خود برای انقلاب اسلامی داشته و حضور جوامع مختلف در تشییع پیکر این شهدای گران‌قدر نشان از عزت و سرزندگی انقلاب دارد.

 وی با اشاره به اینکه پیام معرفی شخصیت‌های تراز انقلاب اسلامی همچون شهید رئیسی به دنیا این بود که کسی که در چارچوب انقلاب باشد این‌گونه پاداش خواهد گرفت و جایگاه ویژه‌ای در دل مردم و انقلاب خواهد داشت.

 سردار شاهوارپور با بیان اینکه شباهت شهید رئیسی به شهید رجایی به‌عنوان شهدای تراز انقلاب، این است که هر دو در خانواده‌های محروم رشد یافتند و خالصانه و در راه خدا خدمت کردند و یاور مظلومان و محرومان بودند، ادامه داد: شباهت وی به شهید بهشتی نیز این بود که در اوج مظلومیت همواره مورد توهین دشمنان قرار می‌گرفت؛ اما با نادیده‌گرفتن این توهین‌ها فقط به دنبال خدمت به مردم بود. او همچنین شباهت زیادی به شهید حاج‌قاسم سلیمانی هم داشت و مرد میدان بود و با حضور در نقاط دورافتاده به دنبال خدمت به مردم بود.

 وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به مسیر خود ادامه داده و خون این شهدا بیمه و پشتوانه جمهوری اسلامی است.

 فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان نیز در این مراسم گفت: رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی یک فردی ولایی، مردمی و تلاشگر بود و در دل ملت ایران جاودانه شد.

 سردار شاهوارپور افزود: شهید دکتر رئیسی در مجامع بین‌المللی از قرآن حمایت کرد و حامی مردم فلسطین بود و امروز ۱۴۳ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. وی گفت: گر چه شهادت آیت‌الله رئیسی در سانحه هوایی یک خسران برای ایران و کشورهای دوست و مردمان آزادی‌خواه بود؛ ولی یکی از آرمان‌ها و آرزوهای آیت‌الله رئیسی رسیدن به مرحله شهادت در مکتب دینی بود.

 شهادت در راه خدا و خدمت به خلق خدا بزرگ‌ترین هدیه الهی به بشر بنا به توصیه پیامبر اسلام و مکتب اسلام است و او همواره در دعاهای خود رسیدن به این مرحله را از خداوند طلب می‌کرد.

 سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یک شهید زنده در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشته و جان‌فشانی کرده است، افزود: امیدآفرینی در جامعه یکی از اقدامات برجسته آیت‌الله رئیسی بود. در سفر به خوزستان ریاست‌جمهوری با تزریق امید به مردم خوزستان در مناطق محروم حاضر شد و ما نیاز به چنین نگاهی داشتیم.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان بیان کرد: امروز ایران اسلامی در اقتدار کامل به کشورهای همسایه پیام داد که ما با شما در کمال دوستی زندگی خواهیم کرد و این راهی است که شهید آیت‌الله رئیسی در پیش گرفت. با حضور در بین مجامع علمی ایده و طرح می‌داد و در عرصه میدان حضور داشت و از نظر استعداد فوق‌العاده بود.

 وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی تفکر شهید سلیمانی را داشت و با همین نگاه مشغول خدمت‌رسانی و به دنبال خدمت بدون منت به مردم بود، گفت: آیت‌الله رئیسی با بیان رسا آرمان‌های انقلاب و شهدا و امام (ره) را فریاد زد و همیشه پیگیر مشکلات مردم غزه در حوزه بین‌المللی بود.

 فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به اینکه نکته مهمی که وجود دارد و مورد تأکید مقام معظم رهبری است این است که کار مردم اصلاً نباید متوقف شود و همه دستگاه‌های خدمت‌رسانی باید بیش از گذشته تلاش کنند، افزود: خدمت‌رسانی به مردم نباید متوقف شود و باید قوی‌تر از گذشته مسیر خدمت به مردم را ادامه بدهیم.

 سردار شاهوارپور با بیان اینکه حضور در میدان راه شهدای خدمت و دیگر شهدای کشور است، گفت: مشارکت گسترده در این انتخابات پشتوانه تداوم انقلاب و ادامه راه شهدای خدمت است.

 وی با تأکید بر اینکه همه باید شرایط حضور مردم در انتخابات را فراهم کنند، افزود: رئیس‌جمهور بعدی وظیفه سنگینی بر عهده دارد، چرا که انتظار مردم از دولت به‌رغم وجود شهید رئیسی بسیار زیاد شده و مردم رئیس‌جمهوری در تراز وی می‌خواهند تا ادامه‌دهنده راه خدمت‌رسانی به مردم باشد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از