حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
وزیر دولت در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد:

رئیس‌جمهور باید از جنس شهید رئیسی باشد

رئیس‌جمهور باید از جنس شهید رئیسی باشد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتخابات هشتم تیرماه با نام و خصوصیات «آیت‌الله شهید رئیسی» گره‌خورده است و طبیعتاً مطالبه مردم این است که رئیس‌جمهور بعدی باید منش و روش شهید آیت الله رئیسی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

 سید صولت مرتضوی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: از نظر اسلام فردی که در حکومت اسلامی به مسئولیتی می‌رسد، باید خود را امانت‌دار و حافظ منافع ملی بداند. فرد مسئول در جامعه اسلامی موظف است همواره عزت، شرف و حرمت رعیت را حفظ کرده و آنان را مورد تکریم قرار دهد.

 وی افزود: آیت‌الله رئیسی از جمله مسئولانی بود که در طول مدت مسئولیت‌های خویش به‌ویژه در مقام ریاست‌جمهوری صادقانه سعی کرد خود را امانت‌دار مردم و حافظ منافع ملی بداند و عزت بین‌المللی را نصیب ملت ایران کند و همواره به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اخلاق و منش آیت‌الله رئیسی، عنوان کرد: برای او رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، ازاین‌رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزی‌اش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد و حتی می‌گفت اگر با توهین به من مشکل مردم حل می‌شود، عیبی ندارد، توهین کنید.

 مرتضوی اضافه کرد: نه تهدید او را از خدمت وامی‌داشت و نه تشویق‌ها او را از خدمت و حوزه عدالت خارج می‌کرد؛ خدمت به مردم برای او از همه چیز مهم‌تر بود و در همین راه به شهادت رسید.

مرد میدان مبارزه با فساد

 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شهید رئیسی در دوره تصدی قوه قضاییه بسیاری از اسرار مردم را در سینه داشت، افزود: در این دوران از وجود فساد بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی جلوگیری کرد و خود را مرد میدان مبارزه با فساد نشان داد.

 وی مسئله‌شناسی، مسئله‌یابی را از صفات بارز آیت‌الله رئیسی دانست و گفت: دولت سیزدهم به‌واسطه آیت‌الله رئیسی یک الگوی صحیح توسعه ایرانی‌اسلامی را پایه‌گذاری کرد تا همه مردم از موهبت پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی بهره ببرند.

 مرتضوی ادامه داد: تعداد بالای سفرهای استانی و استقبال پرشور مردم از ایشان، نشان از ارتباط محکم میان دولت و ملت داشت، ایشان رئیس‌جمهوری از جنس مردم بودند و همدلی ایشان با مردم در نوع خود کم‌نظیر بوده است.

 وی اضافه کرد: اغلب مسئولان به مسائل کارگری از جمله مشکلات کارخانه‌های هفت‌تپه، هپکو و سایر شرکت‌های خرد و کوچک نگاه امنیتی داشتند؛ اما باور شهید رئیسی این بود که موضوعات کارگران نیز مسائل اجتماعی است و باید حتماً مشکلات جامعه و مشکلات کارگری حل شود.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در طول عمر کوتاه ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی بالغ بر ۱۰ هزار کارخانه بزرگ و کوچک که مشکل داشتند با همین نگاه مشکلات شأن حل شد، افزود: در روز تشییع رئیس‌جمهور، کارگران برای اولین‌بار آمده بودند و شعار «عزا عزاست امروز، کارگر ایرانی صاحب‌عزاست امروز» را سر دادند و علتش این بود که تصمیمات آیت‌الله رئیسی تصمیمات ظاهری نبودند و عملگرایی را در اولویت کارش قرار داد فلذا با سرپنجه تدبیر، آن مشکلات کارگری را حل می‌کردند.

شاخصه‌‌های رئیس‌جمهور جدید از نظر وزیر دولت

مرتضوی در پاسخ به شاخص‌های رئیس‌جمهوری که بتواند راه شهید رئیسی را ادامه دهد، گفت: امید است رئیس‌جمهور آینده بتواند در مسیر آیت‌الله رئیسی حرکت کند، ریل‌گذاری که شهید رئیسی انجام داده است راه را برای رئیس‌جمهور آینده هموار کرده است.

 وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی تابع و همراه ولی‌امر مسلمین امام خامنه‌ای، بیان کرد: دشمن صهیونیستی گفته بعد از رئیسی یک نفسی می‌کشیم، اما با انتخاب رئیس‌جمهوری که راه رئیسی را ادامه دهد، دشمن مأیوس خواهد شد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رئیس‌جمهور بعدی باید رئیس‌جمهوری باشد که راه شهید رئیسی را ادامه دهد، افزود: انتخابات هشتم تیرماه با نام و خصوصیات «آیت‌الله شهید رئیسی» گره‌خورده است و طبیعتاً از این خصوصیات تأثیر می‌پذیرد، آیت‌الله رئیسی در اوج تبلیغات و تخریب‌ها و طعن و دروغ‌ها زبان به تهمت نگشود و تریبون انتخابات نظام اسلامی را به بی‌اخلاقی و گناه نیالود.

 مرتضوی گفت: اینکه فرد بداند منصبی که به او سپرده شده، متعلق به نظام و مردم و محصول جهاد طولانی و هزینه دادن‌های یک ملت و چند صدهزار شهید کشور و نقطه اعتماد صدها میلیون جمعیت مسلمان و غیرمسلمان در دنیا می‌باشد که خیلی مهم است.

وی ادامه داد: شهید رئیسی از زمانی که به‌عنوان مسئول در یک واحد قضائی کشور مشغول فعالیت شد، تا زمانی که در جایگاه رئیس قوه قضائیه قرار گرفت و سپس راهی قوه مجریه شد، جایگاه فعلی در اختیار خود را بسیار مهم می‌شمرد و برای رشد و حداکثرسازی ظرفیت خدمت‌رسانی آن جایگاه، تلاش بسیار داشت و همان‌طور که دیدیم دقیقاً در مسیر حداکثرسازی ظرفیت خدمت در حوزه ریاست‌جمهوری به شهادت نایل آمد و مزد این نگاه و تلاش را دریافت کرد.

شهیدان سلیمانی و رئیسی الگویی برای منتخب مردم

 مرتضوی بیان کرد: جنس شهید سلیمانی و شهید رئیسی یکی بود. شهید سلیمانی هم درحالی‌که از نظر محبوبیت اجتماعی پس از رهبر معظم انقلاب اسلامی، در صدر شخصیت‌های کشور قرار داشت و برای پذیرش جایگاه‌های بالاتر تحت‌فشار قرار می‌گرفت، کار در جایگاه خود را به‌گونه‌ای دنبال می‌کرد که وقت خالی برای او باقی نمی‌ماند. او موقعیت خدمت‌رسانی نیروی قدس را به حداکثر رساند و به نهادی امید افزا، تحول‌ساز و آبروی اسلام، مسلمانان دنیا و نظام جمهوری اسلامی تبدیل کرد؛ بنابراین دو الگو با شاخص‌های ویژه روبروی ملت است که منتخب ریاست‌جمهوری را انتخاب کنند.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شهید رئیسی ریاست‌جمهوری را به‌عنوان «طعمه » نگاه نکرد؛ بلکه به‌عنوان نهادی که باید ظرفیت آن را به حداکثر رساند، نگاه می‌کرد و ازاین‌رو در منطق او «تعطیل»، «استراحت» و «انطباق موقعیت با مصلحت خود» جایگاهی نداشت.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از