حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان مطرح کرد:

رسیدگی به پایانه‌های مرزی راهکار توسعه صادرات خوزستان

رسیدگی به پایانه‌های مرزی راهکار توسعه صادرات خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: واگذاری فعالیت‌های پایانه‌های مرزی به بخش خصوصی راهکار توسعه صادرات خوزستان است.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛ محمد راضی جلالی روز چهارشنبه در هفتاد و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی اهواز، اظهار کرد: پایانه‌های مرزی ویترینی برای نمایش محصولات برای خرید توسط سرمایه‌گذاران کشورهای خارجی است، درحالی‌که وضعیت پایانه‌های خوزستان تأسف‌بار به نظر می‌رسد.

 وی افزود: وضعیت پایانه‌های مرزی از نظر کیفیت، زیرساخت، امنیت، نوع خدمات رفاهی، دقت و سرعت با دیگر کشورها قابل‌مقایسه نیست؛ صادرکننده و واردکننده‌های خارجی در پایانه‌های دیگر کشورها احساس آرامش می‌کنند؛ اما در پایانه‌های ایران نگرانی برای دریافت میزان تعرفه وجود دارد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان گفت: راهکار این است که مدیریت نگهداری، فضاسازی، تأمین زیرساخت پایانه‌ها به بخش خصوصی توانمند واگذار شود و پایانه به نمایشگاهی از محصولات کل کشور تبدیل شود.

 وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران باید مدیران حوزه صادرات را برای حل مشکلات بشناسند گفت: انتظار می‌رود اتاق بازرگانی به‌عنوان حلقه اتصال بین صادرکننده‌ها و مسئولان عمل کند و با تشکیل کارگروه‌های ویژه، به توسعه صادرات منجر شود.

 راضی جلالی ادامه داد: باید در قالب کارگاه آموزشی آخرین بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های موردنظر برای متولیان بخش خصوصی بیان شود و شاهد ارتباط بیشتر بخش خصوصی و دولتی باشیم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از