حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مطرح کرد:

رشد تولید و مصرف برق در خوزستان

رشد تولید و مصرف برق در خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به افزایش مصرف برق در فروردین‌ماه در خوزستان گفت: تولید و مصرف برق در استان، رشد ۲۲ درصدی داشته است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان؛ علی اسدی روز چهارشنبه در بیان جزئیات مصرف برق در استان خوزستان  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ماه گذشته ۲ هزار و ۸۴۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که از این مقدار ۳۱/۸ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی،۶۶/۷ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱/۵ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

  وی افزود: از میزان یک هزار و ۸۹۸ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در فروردین‌ماه، ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی «نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر» و ۴۰ درصد توسط بخش دولتی «نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دو کوهه» تولید و به شبکه تحویل شده است.

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۶۹۸ گیگاوات ساعت ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته و پیک مصرف در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با مصرف ۵ هزار و ۳۷۵ مگاوات نسبت به پیک بار فروردین‌ماه سال قبل، ۱۱ درصد رشد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از