حالت تاریک
یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403
در گفتگو با خبرنگار رهیاب؛

رهبر انقلاب یکی از شگفتی‌های دوران معاصر است

رهبر انقلاب یکی از شگفتی‌های دوران معاصر است

شاعر آئینی و ملی خوزستانی گفت: برای شاعران و هنرمندانی که لطافت رهبر انقلاب را از نردیک دیده‌اند مشکل است که بپذیرند ایشان همان شخصی است که دستور عملیات تنبیهی وعده صادق را صادر کرده است.

 حامد صافی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی رهیاب، اظهار کرد: یکی از خوشبختی‌های جامعه ادبیات ایران این است که بالاترین مقام کشور جمهوری اسلامی ایران امام خامنه ای مدظله‌العالی، شخصیتی ادبی و شاعری توانمند با ذوق ادبی بسیار بالا است.


 وی افزود: اهالی شعر و ادب به حضور در برنامه سالیانه دیدار رهبری اشتیاق غیر قابل وصفی دارند این شور و اشتیاق بیانگر آن است که جامعۀ ادبی ما به مقام معظّم رهبری تنها به‌عنوان یک‌عالم دینی و رهبر سیاسی نگاه نمی‌کنند؛ بلکه علاوه بر این‌ها، مقام معظّم رهبری را در کنار سایر فضایل و کرامات، به‌عنوان ادیبی بادقت و منتقدی تیزبین می‌شناسند و از نقدهای عالمانه این شخصیت فرهیخته در ارتقای کیفی آثار ادبی خود بهره می‌برند.

شاعر آئینی و ملی خوزستانی گفت: برای جامعه هنری و ادبی ما باعث افتخار است که مقام معظّم رهبری، دارای شخصیتی عالم، هنرمند، ادیب و صاحب تألیفات علمی و فرهنگی فراوان است؛ شخصیت بی‌بدیلی که بیش از هر نویسنده و شاعری بر هنر و ادبیات احاطه و اشراف دارد و بیش از هر شاعر و نویسندۀ حرفه‌ای، رمان و داستان و شعر خوانده است.

صافی عنوان کرد: شاعرانی که در دیدارهای رمضانی با ایشان ملاقات می‌کنند و آیت‌الله خامنه‌ای را از نزدیک می‌بینند از لطافت، ذوق، دقت و اظهارنظر ایشان درباره سروده‌های شاعران حیرت می‌کنند و شاید برایشان مشکل است که بپذیرند ایشان همان شخصی است که دستور عملیات تنبیهی وعده صادق را صادر کرده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم و فنون بیان کرد: به‌جرئت می‌توان گفت که ایشان یکی از شگفتی‌های روزگار دوران معاصر است. اخیراً در دیداری که در آستانه تحقق عملیات تنبیهی وعده صادق علیه رژیم خبیث اسرائیل با فرماندهان نظامی داشتند یک بیت از غزلی را خواندند:

 تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس
 عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

 این شاعر خوزستانی افزود: رهبر انقلاب این غزل را که برگرفته از آیات قرآن و با موضوع رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سرودند. در مقطع این غزل به ذهنم آمد که ایشان در خلوت‌های خودشان باخدای خودش عهد می‌بندد نسبت به مردم و ملت بزرگ ایران امین باشد و این حکومت اسلامی را به یاری خداوند متعال باقوت به صاحب اصلی‌اش حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف برساند.


 استادیار دانشگاه تصریح کرد: من با خواندن این غزل به همه شاعران و ادب دوستان توصیه می‌کنم حتماً این شعر را بخوانند و لذت ببرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از