حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
در گفتگو با رهیاب بررسی شد؛

شکوفایی و خودباوری ارمغان انقلاب‌اسلامی برای ورزش کشور

شکوفایی و خودباوری ارمغان انقلاب‌اسلامی برای ورزش کشور

مدیرکل ورزش‌ و‌ جوانان خوزستان گفت: بعد از انقلاب ما در زمینه‌ ورزشگاه‌ها، ورزشکاران و کسب مدال‌های مختلف، پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم و در اکثر رشته‌ها حرف برای گفتن داریم.

حمید بنی‌تمیم در گفتگوی‌ تفصیلی با خبرنگار «رهیاب»؛ به‌مناسبت دهه‌فجر پیرامون دستاوردهای پروژه‌های ورزشی و شکوفایی ورزش پس از وقوع انقلاب‌اسلامی اظهار کرد: ما در بخش عمرانی پروژه‌های نیمه‌کار زیادی داشتیم حدود ۷۰۰ پروژه‌ نیمه‌کاره داشتیم که با برنامه‌ریزی و همراهی بخش‌های مختلف اداره کل، خصوصا بخش عمرانی و معاونت عمرانی، توانستیم از ابتدای سال تا کنون حدود ۹۲ پروژه را به بهره‌برداری برسانیم،  که اکثرا پروژه‌هایی بودند که سال‌های زیادی یا نیمه‌کاره یا کلا رها شده بودند، مانند سالن شهید‌مجدیان دزفول، سالن چندمنظوره‌ حمیدیه ، استخر رامشیر، زمین چمن‌مصنوعی استاندارد شهید قربانی یا همان مجموعه ۱۶ هکتاری سابق زمین‌چمن ابعاد استاندارد گوارده آبادان و خیلی پروژه‌های دیگر به فضل خدا و همت سازمان برنامه و بودجه‌ استان و وزارت نفت که کمک‌های خوبی طی یک سال اخیر داشتند به‌طوری که ما افزایش ۲۵۰ درصد اعتبارات نفت مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه‌ عمرانی داشتیم.

وی افزود: ورزشکاران ما قبل از انقلاب در تجهیزات ورزشی با مشکلات زیادی مواجه بودند، اما در حال حاضر یکی از معروف‌ترین و بروزترین تولیدکنندگان تجهیزات ورزشی را در کشورمان داریم، در بحث تجهیزات ورزشی و پوشاک ورزشی که حضرت آقا اشاره‌ای داشتند اکنون یکی از تولیدات مطرح کشورمان که با برندهای معروف دنیا رقابت می‌کند در استان خوزستان تولید و صادر می‌شود که این ظرفیت قطعا قابل ارتقا نیز است.

بنی‌تمیم ادامه داد: امروز نظام برای مدال‌آوران برنامه‌های حمایتی دارد، از جمله معافیت پسرها از خدمت سربازی، که می‌توانند ادامه‌ تحصیل داده و از سهمیه استفاده کنند، قهرمانانی که دارای مدال جهانی و بازی آسیایی و المپیک کسب کرده‌اند نیز می‌توانند سر کار بروند، همه‌ی این موارد خدماتی است که دولت به ورزشکاران می‌دهد.

وی در بحث ورزشکاران خوزستانی که مقام آسیایی و جهانی به دست آورده‌اند  اشاره کرد و افزود: برای مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب ۲۰۰ میلیون، ۱۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان جایزه فراهم کرده‌ایم، ۱۵ نفر از نفرات اعزامی به مسابقات پارآسیایی و آسیایی توانستند مدال کسب کنند، تعدادشان واقعا قابل‌توجه است و ما جوایزی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم که نقدا به آن‌ها تقدیم می‌کنیم،همچنین در استان خوزستان برای مسابقات جهانی و مسابقات آسیایی هم یک اشل تعریف کرده ایم به ترتیب رده‌های سنی مختلف طبیعتا با توجه به ارزش مدالی که دارند و رده‌ سنی جوایزی هم در نظر گرفتیم حداکثر ۵۰ میلیون تومان برای طلای بزرگسالان جهان و حداقل برای آسیایی نونهالان پنج میلیون تومن یعنی ما یک حداکثر و حداقل به ترتیب رده‌هایی سنی در نظر گرفته ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با تاکید بر شرایط غیرقابل قیاس ورزش قبل و بعد از انقلاب عنوان کرد: شکوفایی و خودباوری ارمغان انقلاب اسلامی برای ورزش کشور بود، زیرا قبل از انقلاب فضایی برای ورزش فراهم نبوده که جوانان بخواهند ورزش‌های مختلفی را داشته باشند و طبیعتا این پیشرفت قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست. افزایش سرانه ورزشی که ما در زیر‌‌ساخت‌های ورزش داشتیم، باعث توسعه‌ ورزش در اکثر نقاط، همچنین اجرا پروژه‌های ورزشی در روستاها خصوصا در استان خوزستان طی دو سال اخیر اعتبارات خوبی از محل آلایندگی به دهیاری‌ها داده شد که خیلی از روستاها دارای زمین ورزشی و اماکن ورزشی هستند که با قبل از انقلاب واقعا قابل مقایسه نیست.

بنی‌تمیم ادامه داد: بعد از انقلاب ما در زمینه‌ ورزشگاه‌ها، ورزشکاران و کسب‌ مدال‌ها، پیشرفت‌های چشم‌گیری داشتیم، قبل از انقلاب در دو یا سه رشته ورزشی مانند فوتبال، کشتی و یکی دو رشته دیگر وزنه‌برداری صاحب‌ نام بودیم ولی امروز در اکثر رشته‌ها حرف برای گفتن داریم، حتی در بخش بانوان در همین نظام و انقلاب خیلی از ورزشکاران معروف شدند. همچنین در مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا، فاصله ورزش ما با کشورهای همسایه و آسیایی را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در ادامه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار رهیاب پیرامون اهمیت مشارکت مردم در انتخابات  بیان کرد: بدیهی است که ما نمی‌توانیم نسبت به آینده‌ خودمان بی‌تفاوت باشیم کسانی که قرار است به مجلس راه‌ یابند و برای آینده‌ ما تصمیم بگیرند و ما نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و باید برای آینده‌ خودمان تصمیم بگیریم. ما نیز از جامعه ورزشی استان درخواست حضور پرشور پای صندوق‌های رای داریم تا کاندید اصلح را انتخاب کنند و در بخش ورزش نیز از کاندیدها مطالبه‌گری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان با دعوت آحاد مردم به ویژه ورزشکاران به حضور پرشور  در راهپیمایی و تجدید میثاقی با آرمان‌های نظام و حمایت از خون پاک و مقدس شهدایی که در این راه برای حفظ نظام و حفظ خاکمان جان خود را فدا کردند، تاکید کرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از