حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رهبر معظم انقلاب:

رژیم صهیونیستی در پایان راه است

رژیم صهیونیستی در پایان راه است

رهبر انقلاب گفتند: طبق آنچه امام درباره آینده فلسطین پیش‌بینی کرده بودند، امروز رژیم صهیونیستی در مقابل چشم مردم دنیا در حال ذوب‌شدن و نابودی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز، دوشنبه با حضور در مراسم سی و پنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) به سخنرانی در جمع مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار در زیر آمده ست: 

امروز می‌خواهم از زاویه دید امام بزرگوار، به دو موضوع مهمی که از فاصله خرداد گذشته تا امروز اتفاق افتاده است، کلماتی عرض کنم. یکی مسئله فلسطین است که امروز مسئله اول دنیاست و با یک حمله عظیم مردمی آغاز شد و دنباله‌های آن تا امروز چشم دنیا را متوجه خود کرده است و آن را به مسئله اول دنیا تبدیل کرده است.

یکی هم حادثه تلخ فقدان رئیس‌جمهور عزیز و مغتنم ماست که آن هم حادثه بزرگی است؛ پیامدهایی دارد؛ هم در دایره داخلی کشور و هم در عرصه جهانی؛ شهادت رئیس‌جمهورمان و همراهانشان که یکی از مسائل مهم تاریخ انقلاب محسوب می‌شود. سپس درباره مسئله انتخابات و این وظیفه ملی و عمومی که در زمینه انتخابات داریم چندکلمه‌ای عرض خواهم کرد.

انتخابات پیش‌روی ما، یک پدیده پر دستاورد است؛ اگر ان‌شاءالله با خوبی و شکوه و عظمت برگزار شود، یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران است. بعدازاین حادثه تلخ، مردم جمع شوند، با آرای بالا، مسئول بعدی را انتخاب کنند، این در دنیا انعکاسش انعکاس فوق‌العاده‌ای است؛ لذا این انتخابات بسیار مهم است. این حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان است. این کار، مکمل کاری است که قبلاً کردید در بدرقه شهیدان.

ملت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده بین‌المللی منافع خودش را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را تثبیت کند و ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خودش را به مرحله بروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند احتیاج دارد به یک به رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب.

در این حرکت عظیمی که انجام می‌گیرد در رقابت‌های پیش‌روی انتخابات، بین نامزدها اخلاق حاکم باشد. بدگویی‌کردن، تهمت‌زدن، لجن‌پراکنی کردن کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند به آبروی ملی هم لطمه می‌زند.

صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه است، صحنه رقابت برای خدمت است، صحنه کش و واکنش برای به دست آوردن قدرت نیست. برادرانی که وارد میدان مبارزه و رقابت انتخاباتی می‌شوند، این را به‌عنوان یک وظیفه بدانند. آن‌ها به وظیفه‌شان عمل کنند، خدای متعال هم دل‌های مردم را ان‌شاءالله هدایت خواهد کرد به بهترین گزینه، ان‌شاءالله یک رئیس‌جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد.

دو نکته اساسی در حادثه طوفان‌الاقصی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
  
  یک نکته این است که این عملیات طوفان‌الاقصی که در ۱۵ مهر گذشته اتفاق افتاد، دقیقاً مورد نیاز منطقه بود.

نکته دوم این است که این عملیات یک ضربه تعیین‌کننده‌ای به رژیم صهیونیست بود. ضربه‌ای که هیچ علاجی برای او وجود ندارد و رژیم صهیونیست بر اثر این ضربه دچار ابتلائاتی شده است که از این ابتلائات نجات پیدا نخواهد کرد.
  
 یک نقشه جامع وسیعی به وسیله آمریکا و عناصر صهیونیست و دنباله‌های آنها و بعضی از دولت‌های منطقه طراحی شده بود که بر اساس این نقشه جامع قرار بود مناسبات و معادلات منطقه تغییر پیدا کند.
  
 ارتباط رژیم صهیونیستی با دولت‌های منطقه طبق خواسته خود آن رژیم تنظیم بشود و معنایش تسلّط رژیم صهیونیستی بر سیاست و اقتصاد کل منطقه غرب آسیا بلکه کل دنیای اسلام بود.
  
  آمریکا پشت سر این برنامه بود، انگلیس پشت سر این برنامه بود، جامعه صهیونیست‌های جهانی پشت سر این برنامه بودند، بعضی از دولت‌های منطقه با جدیّت در این برنامه همکاری می‌کردند؛ این برنامه به لحظه‌های پایانی خودش رسیده. یعنی چیزی نمانده بود که این برنامه و نقشه بلندمدت به مرحله اجرای عملی برسد در یک چنین لحظه حساسی حمله طوفان‌الاقصی آغاز شد و همه نقشه‌های دشمن را بر باد داد.
  
 طوفان ۱۵ مهر نقشه بادقت طراحی‌شده دشمن را باطل کرد و با وضعی که در این هشت ماه پیش آمده است امیدی هم به اینکه بتوانند این نقشه را دوباره احیا کنند چندان وجود ندارد.
  
  این که شما می‌بینید رژیم صهیونیستی با چنین شدتی و قساوتی به مردم بی‌دفاع غزه حمله می‌کند، این واکنش عصبی رژیم به باطل شدن آن نقشه است. این که می‌بینید دولت آمریکا در مقابل چشم همه مردم دنیا به این جنایت‌ها کمک می‌کند، این به‌خاطر واکنش عصبی آنهاست از باطل شدن نقشه‌ای که با زحمت زیاد این نقشه را کشیده بودند، طوفان‌الاقصی یک چنین معجزه‌ای کرد.
  
 آنچه که داریم مشاهده می‌کنیم مسئله فلسطین، مسئله اول دنیا شده است. این خیلی مهم است. سال‌های متمادی تبلیغات رسمی رسانه‌های وابسته به آمریکا و وابسته به مراکز صهیونیستی ثروتمند، سعی‌شان این بود که کاری کنند به‌تدریج نام فلسطین و مسئله فلسطین کم‌رنگ بشود و تدریجاً به فراموشی سپرده بشود. پول برای این کار خرج کردند.
  
 امروز علی‌رغم آن‌ها مسئله فلسطین مسئله اول دنیاست. در خیابان‌های لندن، در میدان‌های پاریس، در دانشگاه‌های آمریکا به نفع مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند. آمریکا هم در مقابل اجماع جهانی ملت‌های دنیا، دچار انفعال است و دیر یا زود مجبور خواهد شد دست از حمایت رژیم صهیونیستی بردارد.
  
 البته مصیبت‌های غزه، حوادث گریه‌آور غزه، حمله به مردم بی‌دفاع، کشتار نزدیک به چهل هزار نفر، کشتار حدود ۱۵ هزار یا بیشتر کودک، بعضاً نوزاد بعضاً شیرخوار، این مصیبت‌ها وجود دارد، اینها هزینه‌هایی است که ملت فلسطین در راه نجات خود دارد این هزینه‌ها را می‌دهد و ایستاده است و مقاومت می‌کند و از حماسه‌سازان و مبارزان مقاومت دفاع می‌کند. ملت فلسطین با وجود همه این مشکلات و سختی‌ها از مقاومت اعراض نکرد، روگردانی نکرد. از مقاومت دفاع می‌کند. این خیلی مهم است به برکت ایمان اسلامی و اعتقاد به آیات قرآن.
  
 رژیم صهیونیستی یک محاسبه غلطی کرد از توانایی‌های جبهه عظیم مقاومت. امروز یک جبهه بزرگی در منطقه ما وجود دارد به نام جبهه مقاومت. این جبهه توانایی‌های زیادی دارد. رژیم صهیونیستی در فهم این حقیقت دچار اشتباه شد، دچار غلط شد. به دست خودش رژیم صهیونیستی خود را در یک دالان بن‌بستی انداخت که پشت‌سرهم شکست‌ها، پی‌درپی به سراغش خواهند آمد و از این دالان به حول و قوه الهی راه نجاتی پیدا نخواهد کرد.
  
 امروز رژیم صهیونیستی در مقابل چشم مردم دنیا دارد به‌تدریج ذوب می‌شود، دارد تمام می‌شود. در تبلیغات البته حرف می‌زنند اما واقع قضیه این است. هم خودشان می‌دانند، هم سیاسیون دنیا بسیاری می‌دانند، هم بسیاری از ملت‌ها این را می‌فهمند و هم ملت فلسطین این را فهمیده است.
  
 این خبر درحال بروزرسانی است...

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از