حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ قاطع ایران باشد

رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ قاطع ایران باشد

امام‌جمعه آبادان گفت: این رژیم باید منتظر عملیات «وعده صادق دو» باشد. این عملیات یک پاسخ قاطع و مؤثر به جنایات رژیم صهیونیستی طراحی شده و نشان‌دهنده اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق خود و ملت‌های مظلوم است.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه دوم این هفته نمازجمعه آبادان با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: امت اسلامی بیش از گذشته به وحدت و همدلی نیاز دارد؛ زیرا دشمن امت اسلامی. به دنبال تفرقه‌افکنی است.

 وی افزود: دشمنی که تمام خطوط انسانیت را زیر پا گذاشته و با نهایت گستاخی هر روز با کودک کشی و انسان‌کشی مرتکب جنایت می‌شود.

 خطیب جمعه آبادان گفت: قدرت استکباری با شعار توخالی حقوق بشر به دنبال ضربه‌زدن به امت‌های اسلامی است و در برابر جنایات صهیونیستی‌ها سکوت اختیار کرده است.

 حجت‌الاسلام غبیشاوی بیان کرد: بیش از هر زمان دیگر مسلمانان برای مقابله با این غده سرطانی باید دست در دست هم بگذارند، امیدی به حکام سرسپرده کشورهای اسلامی نیست و باید امید به امت‌های اسلامی بست.

 وی گفت: محور مقاومت اکنون در اوج اقتدار است و در انتظار هستیم وعده صادق دو را ببینیم و ملت ایران در انتظار هستند نیروهای مسلح ضربه کاری به رژیم صهیونیستی بزنند.

 وضعیت کیفیت و کمیت آب در روستاهای آبادان نامطلوب است

 خطیب جمعه آبادان با اشاره به پس‌گرفتن مدال طلا بیت سیاح در پارالمپیک پاریس گفت: پس از مدال طلا با بهانه‌های دور از ذهن وی را محروم کردند که این حرکات گستاخانه است، عزت این جوان عزیز را خدا خواهد داد.

 حجت‌الاسلام غبیشاوی با انتقاد از وضعیت آب در روستاهای این شهرستان گفت: مشکل جدی آب در روستاها مدت زیادی است که وجود دارد، هر چند در برخی نقاط شهر نیز آب شرب با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است.

 خطیب جمعه آبادان افزود: وضعیت کیفیت و کمیت آب در روستاها نامطلوب است و باید فکری جدی برای رفع این معضل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جاسم عبادی در خطبه‌های سیاسی و عبادی در نمازجمعه اظهار کرد: مدیران شرکت‌های صنعتی، نفتی و پتروشیمی که اکثراً پروازی هستند و استخدام غیر بومیان را در اولویت خود دارند همیشه باعث تنش‌هایی در استان شده و بارها شاهد عدم حضور این مدیران در مشکلات بزرگ استان بوده‌ایم.

وی افزود: حتی حساب‌های بانکی اکثر این شرکت‌ها در تهران است و هیچ وقت به‌صورت جدی و اساسی به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال استان نپرداخته و در اکثر اوقات از مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به مردم شانه خالی کرده‌اند.

امام‌جمعه بندر امام خمینی گفت: فاضلاب و آب شرب در بسیاری از شهرها و روستاها به یک معضل جدی تبدیل شده و همیشه این مشکل در خوزستان وجود داشته و مردم از نبود آب شرب سالم و بهداشتی و فاضلاب و آب‌گرفتگی معابر گلایه‌مند بوده‌اند.

وی به معضل بیکاری جوانان استان خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: بیکاری جوانان خوزستان در کنار چاه‌های نفت یکی از رنج‌آورترین مشکلات این استان نفت‌خیز است. همیشه با روی کار آمدن دولت‌ها به جوانان بومی قول استخدام داده می‌شود اما هیچ وقت این موضوع اجرایی نشده و اگر شده تعداد انگشت‌شماری بوده‌اند.

حجت الاسلام مسعود بهرام پور در آیین عبادی سیاسی نماز‌جمعه دزفول در حسینیه ثارالله این شهر با اشاره به مساله فلسطین و غزه اظهارکرد: جنایت صبرا و شتیلا قبل از وقایع غزه یکی از مهمترین سندهای غاصب بودن اسراییل بود ولی امروز جنایات بی‌مانندی در غزه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این که اسرائيل بیش از ۸۳ هزارتن بمب در راستای نسل کشی بر سر مردم غزه ریخته است، افزود: این جنایت تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار کشته، زخمی و مفقود و بیش از ۵ هزار اسیر داشته است.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه فلسطینی‌های کرانه باختری و لبنان نیز مورد هدف رژیم اشغالگر قدس هستند، گفت: صدام از اسرائیل حمایت کرد ولی آمریکا بعد از حمله صدام به ایران و سپس کویت که به دستور خودش بود به عراق لشکرکشی کرد؛ این سرنوشت افرادی است که از اسرائیل حمایت می‌کنند.

مشترکات مسلمانان برجسته شوند

امام جمعه دزفول با تبریک سالروز ولایت حضرت مهدی (عج) گفت: آمادگی فردی، اجتماعی و جهانی برای پایان دوره غیبت کبرای منجی عالم بشریت لازم است.

وی با اشاره به هفته وحدت افزود: باید مشترکات خود را برجسته کنیم و به دنبال اختلافات و تک قطبی نباشیم.

حجت‌الاسلام بهرام پور اهمیت وحدت و همگرایی را یادآور شد و بیان کرد: اختلاف به عدد انسان‌ها وجود دارد ولی انسان باید اختلافات را ساماندهی و به مشترکات توجه کند.

وی با بیان اینکه شیعه و اهل سنت باید از مبانی خود عدول کنند تا اختلافات اصلاح شوند، افزود: اختلافاتی در حوزه فرهنگ جامعه کنونی نیز وجود دارد که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی عاقلانه کرد تا جامعه به آرامش برسد.

امام جمعه دزفول با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب برای رفع اختلافات و آرام کردن جامعه عنوان کرد: صلح، دوستی، محبت و همگرایی باید در جامعه مستقر شود.

وی با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) افزود: امید است در مسیر زندگی خود احیاگر سنت‌های خاتم انبیا باشیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از