حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
فرمانده سپاه خوزستان مطرح کرد:

به دنبال تشکیل دولت انقلابی باشیم

به دنبال تشکیل دولت انقلابی باشیم

فرمانده سپاه خوزستان گفت: بدون شک دولتی خواهد توانست دولت طراز نظام اسلامی باشد که از شاخص‌های انقلابی‌گری برخوردار باشد و ما باید در انتخابات آتی به دنبال تشکیل دولتی انقلابی باشیم.

  سردار حسن شاهوار پور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرایط ویژه‌ای دارد که پس از شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی در حال رقم‌خوردن است؛ بنابراین برای جبران خون شهدای خدمت، ما باید با عزم جدی به پیشواز انتخابات ریاست‌جمهوری برویم؛ انتخابات برای ملت ایران فرصتی است تا نقش خود را در پیشبرد اهداف کشور نشان بدهند.
 

 وی افزود: در طول ۴۵ سال گذشته تاکنون انتخابات بسیاری در کشور برگزار شده است و مردم در تمام انتخابات پای‌کار بوده و جمهوریت نظام را به نمایش گذاشته‌اند درحالی‌که در برخی از کشورها با کودتا سرکار می‌آیند و چیزی به نام انتخابات نیست؛ صندوق رأی مفهومی ندارد اما مردم ما در ایران با هدایت‌های حضرت امام و رهبر انقلاب به این سطح رسیدند که با آمدن به عرصه انتخابات فرد اصلح را انتخاب کنند.
 
 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در نظام ما هر مسئولی که می‌خواهد در کرسی مسئولیت قرار بگیرد کرسی خدمتگزاری است و طبق فرمایش حضرت امام «مسئولین باید بگویند ما نوکر مردم هستیم» و این نوکری مردم در شکل رقابت انتخاباتی و حاضرشدن پای صندوق‌های رأی محقق می‌شود.
 

سردار شاهوار پور عنوان کرد: مقام ریاست‌جمهوری شأن بسیار بالایی دارد؛ رهبری در رأس نظام قرار دارد و مسئول اجرایی کشور رئیس‌جمهور است و ما چیزی به نام نخست‌وزیر نداریم؛ بنابراین مسئول پیگیری عملکرد وزارت‌خانه‌ها رئیس‌جمهور است که باید از وزرا مطالبه کند تا خدمات خود را به کشور ارائه نمایند.

 وی بیان کرد: خزانه و بودجه و سیاست خارجه تماماً در دست دولت است و نشان‌دهنده جایگاه مقام ریاست‌جمهوری و اهمیت آن است که باید آنها را پیگیری و رفع نماید تا کار کشور نخوابد؛ این ایام به دلیل ثباتی که در کشور داریم مشکلی پیش نیامد، در غیر این صورت وقتی رئیس‌جمهور و مسئول اجرایی دولت نیست باید همه کارها به هم می‌ریخت؛ ولی به دلیل درایت رهبری در اداره کشور اتفاق خاصی در مملکت رخ نداد.


وی افزود: رئیس‌جمهور همه مسائل اجرایی داخلی را بر عهده دارد و در سیاست خارجی نیز باز هم رئیس‌جمهور آن را تعیین می‌کند و باید انتخاب شود و نه انتصاب گردد و لازمه انتخاب آن نیز ارائه افرادی است که در تزار شخصیتی رئیس‌جمهور هستند با تشخیص شورای نگهبان تأیید شوند.

شاهوار پور ادامه داد: مردم باید در این انتخابات سراغ بهترین‌ها بروند و به کسانی رأی دهند که معتقد به گفتمان امامین انقلاب و باور کند که مسیر جمهوری اسلامی مسیر اقتدار و عزت است.


فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) بیان کرد: مردم باید بدانند که انتخابات ریاست‌جمهوری برای تک‌تک مردم اهمیت دارد و شرکت کنند. یک رأی ما در آینده ما فرزندانمان تأثیر دارد. ما همه مانند دانه‌های تسبیح هستیم و اگر نخ بریده شود، دیگر معنای خود را از دست می‌دهد و مردم ما نیز در دوره انتخابات این نقش تسبیح را دارند.


سرتیپ شاهوار پور گفت: انتخابات رزمایشی است که هر چه جمعیت بیشتری رأی بدهند اگر دشمن قصد انجام کاری را داشته باشد، متوجه می‌شود که باید با این سیل جمعیت مواجه گردد ضمن آنکه رئیس‌جمهور پشتوانه می‌خواهد و بدون آن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.


وی اضافه کرد: در دوران جنگ صدام گمان می‌کرد که سه‌روزه می‌تواند خوزستان را فتح کن اما وقتی حضور گسترده مردم را دید و سیل جمعیت برای دفاع وارد میدان شدند، پشیمان شد.


سردار شاهوار پور اضافه کرد: اگر امروز کسی در رأی‌دادن تردید دارد بداند محصول آن دیکتاتوری و هرج‌ومرج است و در این شرایط مردم در سرنوشت خود و کشور نقشی ندارد و استکبار به‌راحتی آنها را استعمار می‌کند.


وی انتخابات را محصول خون شهدا بیان کرد و در بخش دیگری از صحبت‌ها گفت: جوانان باانگیزه و انرژی خود هر نبایدی را تبدیل به باید می‌کنند و با همان حرکت جوانان نظام و ساختار جمهوری اسلامی شکل گرفت و به سمت نوسازی و سازندگی پیش رفت و اگر جوانان حس کنند رئیس‌جمهوری می‌تواند گره‌ها را باز کند، قطعاً به سمت آن متمایل می‌شوند.


سردار شاهوار پور به ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: اگر به جوانان کمک شود این ظرفیت‌های خفته را بیدار نماید، شرایط بی‌نظیری برای اشتغال رقم می‌خورد؛ در خوزستان صنایع بسیاری هست و امکانات زیادی نیز وجود دارد تا صنعت در آن رشد کند.


وی عنوان کرد: هر رئیس‌جمهوری که به میدان خدمت پا گذاشت باید خوزستان را باید به شکل ویژه ببیند در حوزه کارخانه‌ها و صنایع پایین‌دستی دولت بعدی باید موردنظر داشته باشد که به اشتغال جوانان در نهایت منجر می‌شود.


سردار شاهوار پور گفت: هشتم تیرماه رزمایش بزرگ ملت ایران توسط جوانان ایران اسلامی که مایه عزت و افتخار کشور هستند رقم خواهد خورد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از