حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

زندگی با چاشنی‌فاضلاب حکایت این‌روزهای مردم‌اهواز

زندگی با چاشنی‌فاضلاب حکایت این‌روزهای مردم‌اهواز

در سال‌های اخیر دولت اقداماتی جهت حل مشکلات فاضلاب کلانشهر اهواز انجام داد تا وضعیت نسبت به گذشته بهتر شود اما تا مطلوب شدن وضعیت فاضلاب در اهواز و جمع شدن فاضلاب از زیر پای مردم فاصله زیادی باقی مانده است.





به گزارش « رهیاب » علیرغم اقداماتی که در شهر اهواز برای بهبود وضعیت دفع آب‌های سطحی و فاضلاب صورت گرفته، همچنان خطر آبگرفتگی در این شهر وجود دارد و نه تنها این مشکل هنوز حل نشده است بلکه در گذر زمان رو به وخامت هم گذاشته است!



طرح جامع بهسازی فاضلاب شهر کامل اجرا نشده، طرح‌های ضربتی هم مرهم‌های موقتی هستند که گاهی این زخم کهنه را تسکین می‌دهند و گاهی به علت کندی در اجرا بیشتر از آنکه مرهم باشند نمک بر زخم هستند و رضایت‌مندی مردم را به دنبال ندارند.



برای یک کلانشهر نفتی مانند اهواز که نقش بسیار موثری در اقتصاد کشور دارد، پس‌زدگی فاضلاب و جاری شدن آن در خیابان‌ها و بوی نامطبوع آن غیرقابل قبول است.



سید محمد علی پورموسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، در جلسه رسمی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، ضرورت اصلاح و بهسازی دفع آب‌های سطحی را در مواجهه با بارش‌های آتی بیان کرده است.


وی از شرکت آبفا و و شهرداری خواسته است که تا قبل از آغاز بارش‌ها، وضعیت دفع آب‌های سطحی را بهبود بخشند و شورا نیز این مسئله را به‌طور مداوم پیگیری کند.



مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفته است در شهر اهواز همچنان ۲۵ نقطه با احتمال آبگرفتگی وجود دارد که برای خارج شدن از این وضعیت پروژه‌هایی تعریف شده و پیش‌بینی لازم برای نصب پمپ در دیگر نقاط نیز صورت گرفته است.



قبل از انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، اردیبهشت سال ۱۴۰۰ بود که رئیسی به خوزستان آمد و در سخنرانی خود به مردم گفت: باران یک رحمت الهی است، چرا مردم اهواز بخاطر وجود معضلات فاضلاب بجای شکر گزاری از بارش رحمت الهی دست به دعا بردارند که خدایا ای کاش باران نبارد، رئیس جمهور فعلی کشور گفت وعده حب معظل فاضلاب شهر اهواز را به مردم اهواز داد.



هرچند طی سال‌های اخیر با توجه دولت اقداماتی برای حل مشکلات فاضلاب کلانشهر اهواز انجام شده تا وضعیت نسبت به گذشته بهتر شود اما تا مطلوب شدن وضعیت فاضلاب در اهواز و جمع شدن فاضلاب از زیر پای مردم برای همیشه فاصله زیادی باقی مانده است.

 

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از