حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403

ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در ماهشهر

ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در ماهشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مقرر شده تا در شهرستان ماهشهر بیمارستان سوانح سوختگی برای ارائه خدمات بیشتر و گسترده‌تر ساخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ دکتر محمد حسین سرمست روز سه شنبه در همایش تخصصی پدافند غیرعامل نظام سلامت در محل دانشکده بهداشت اهواز اظهارکرد: همچنین مقرر شده تا بخشی از بیمارستان آیت‌ الله طالقانی اهواز و بیمارستان سربندر به پذیرش بیماران شیمیایی اختصاص یابد.

وی افزود: اهمیت توجه و عمل به اصول پدافند غیرعامل برای حفظ و مراقبت از حیات و زندگی الزامی است و در کنار دفاع نظامی باید آمادگی لازم در مقابل سایر مخاطرات زیستی و سایبری ایجاد شود.

سرمست شوشتری ادامه داد: باید در تمامی بخش‌های مرتبط با سلامت و زندگی مردم از اصول پدافند غیرعامل هر چه بیشتر استفاده کرد و آشنایی همگانی با این اصول ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: الزامات پدافند غیرعامل طی سال‌های اخیر در حوزه عمرانی و ساخت بیمارستان‌های خوزستان لحاظ شده اما همچنان برای محافظت از سیستم سلامت و زیستی باید اقدامات پدافندی گسترده‌تری انجام شود.

وی در خصوص همایش پدافند غیر عامل گفت: دراین همایش با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به معرفی و بررسی تهدیدات زیستی، شیمیایی، پرتویی و تهدیدات مرتبط با جوانی جمعیت و اطلاعاتی پرداخته می‌شود.

سرمست شوشتری توضیح داد: ارتقای سطح آگاهی مراکز بهداشتی در برابر خطرات از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: با بسیج علمی و توانایی کشور در حوزه پدافند غیر عامل می‌توان در مقابل تهدیدات ایستادگی کرد.

همایش ۲ روزه پدافند غیرعامل نظام سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان از امروز سه شنبه آغاز شده است.

محورهای این همایش تبیین تهدیدات زیستی، تبیین تهدیدات پرتویی و مدیریت آن، تهدیدات اقلیمی و سایبری و تهدیدات و مخاطرات باروری و جوانی جمعیت است.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از