حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
هواشناسی خوزستان خبر داد؛

سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد

سامانه بارشی جدیدی  وارد استان خواهد شد

اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: در این ایام وقوع پدیده مه یا مه رقیق در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی پدیده غالب خواهد بود.

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی «رهیاب» به نقل از اداره‌کل هواشناسی خوزستان؛ محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز با خروج موج بارشی سرد از مرز‌های شرقی استان، در ارتفاعات شرقی احتمال بارش‌های پراکنده (عمدتا از نوع برف) وجود خواهد داشت. سپس تا اواسط یکشنبه جو پایداری در سطح استان خواهیم داشت.

وی افزود: در این ایام وقوع پدیده مه یا مه رقیق در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی پدیده غالب خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:  با توجه به ماندگاری هوای سرد شبانه تا روز شنبه در کل  استان، وقوع دما‌های زیر صفر و یخ‌زدگی سطح زمین در بخش‌هایی از مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات همچنان ادامه خواهد داشت.

سبزه‌زاری بیان کرد: طی امروز تا یکشنبه دمای بیشینه روند افزایش نسبی خواهد داشت.

 وی ادامه داد: سامانه بارشی جدیدی طی روز یکشنبه وارد استان خواهد شد و تا سه شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای خواهد شد و بارش در ارتفاعات به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

در شبانه روز گذشته بندرماهشهر با ۲۱.۸ و دزپارت با ۲.۱- درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

همچنین در این مدت بیشینه و کمینه دمای  اهواز   ۱۹.۱ و  ۷.۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از