حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
سرپرست جدید آموزش و پرورش خوزستان؛

افزایش سطح کیفی آموزش خوزستان در اولویت است

افزایش سطح کیفی آموزش خوزستان در اولویت است

سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:وزیر آموزش و پرورش انتظار تغییرات اساسی و بهبود وضعیت آموزشی استان را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛عبدالله حبیبی با بیان اینکه تغییرات اساسی و بهبود وضعیت آموزشی خوزستان از انتظار‌های وزیر آموزش و پرورش است، گفت: سند تحول بنیادین باید محور تمام برنامه‌های سیستم آموزشی استان باشد.

وی افزود: معیار‌های سنجش آموزش و پرورش شاخص‌هایی همچون نمرات نهایی، کنکور و وضعیت آموزشی است و باید در این بخش‌ها تلاش شود.

سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ارتقای نمرات نهایی و رتبه کنکور، تقویت مهارت‌های زندگی در مدارس، توجه جدی و عملی به مولدسازی، افزایش رفاهیات معلم‌ها، استفاده از نیرو‌های کارآمد و انقلابی، تکریم پیشکسوتان فرهنگی و استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش از اولویت‌های برنامه‌های آموزش و پرورش خوزستان خواهد بود.

حبیبی اضافه کرد: از ظرفیت حوزه علمیه خوزستان برای سیستم تعلیم و تربیت استان استفاده می‌کنیم.

در ادامه مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان گفت: تا زمانیکه آموزش و پرورش در صحنه‌های مختلف حضور نیابد و به طور جدی به این سیستم نگاه نشود وضعیت آن تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات این دستگاه همواره در اولویت آخر مسائل استان قرار دارد، افزود: در مدتی که در آموزش و پرورش استان خدمتگزار بودم با مشکلات مختلفی روبرو شدم که با همکاری شبانه‌روزی بسیاری از مسائل حل شد.

حمیدی‌نژاد با اشاره به اقدامات خوبی که در ۲ سال اخیر برای هدایت تحصیلی دانش آموزان استان انجام شد، ادامه داد: ۷۰ هزار دانش‌آموز در مدت یاد شده هدایت تحصیلی شدند.

وی می‌گوید: سرانه تربیت بدنی دانش‌آموزان استان نامناسب است، سرانه ورزشی مدارس استان در ۲ سال اخیر ۵۰ هزار مترمربع اضافه شد و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به مدارس اهدا شد.

مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزش استان وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: رتبه توسعه و جذب دانش آموز در هنرستان‌ها در ۲ سال اخیر از ۲۹ درصد به ۴۳ درصد افزایش یافت.

به گفته حمیدی نژاد؛ پارسال ۳۰ درصد این دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی در گذشته با مکاتبه برخی نمایندگان جابه جایی انجام می‌شد، امسال بدون اطلاع من ۸۱ نفر از نیرو‌های آموزش و پرورش استان از خوزستان منتقل شدند و این اتفاق باعث ناترازی نیرو می‌شود.

حمیدی‌نژاد تاکید کرد: باید از صندوق ذخیره فرهنگیان یک کارخانه در خوزستان ساخته شود و مجموعه آموزش و پرورش استان از سود حاصل از آن بهره‌مند شوند.

انتهاب خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از