حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان مطرح کرد:

سهم ۳۱ درصدی بندر امام از تجارت کشور

سهم ۳۱ درصدی بندر امام از تجارت کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه ۸۷ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در منطقه اقتصادی بندر امام خمینی در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان؛ ابوطالب گرایلو با اشاره به تخلیه ۸۷ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام خمینی در چهارماهه نخست امسال اظهار کرد: مجموع کالاهای تخلیه شده در این منطقه ویژه اقتصادی حدود ۴ میلیون و ۹۷۵ هزار تن بوده است. در این مدت، واردات ذرت از طریق این بندر اقتصادی با ۳۱ درصد رشد به ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تن رسید.
وی افزود: واردات روغن خوراکی از بندر امام خمینی با ۸۰ درصد رشد، ۱۹۲ هزار و ۴۹۰ تن و واردات سویا با ۱۱۳ درصد رشد بیش‌از یک میلیون و ۹۵۷ هزار تن ثبت شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان واردات شکر از طریق این بندر اقتصادی را ۳۳۹ هزار و ۲۵۱ تن اعلام کرد و گفت: سهم واردات سویا و شکر از طریق این بندر اقتصادی نسبت به بنادر کشور ۱۰۰ درصد و سهم تخلیه کالاهای اساسی در این بندر نسبت به کل بنادر کشور ۶۷ درصد است، ضمن اینکه ۴ میلیون و ۶۷۱ هزارتن کالا در چهارماهه نخست امسال به وسیله کامیون و شبکه ریلی به مقصد مراکز توزیع از انبارهای نگهداری موقت کالا بندر امام خمینی خارج شده است.

گرایلو عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری انواع کالا به طور میانگین سهم ۳۱ درصدی از کل تجارت کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از