حالت تاریک
چهارشنبه, 25 مهر 1403
سیاست‌گذاری رسانه‌ای ابزارهای اجتماعی هستند
یادداشت؛

سیاست‌گذاری رسانه‌ای ابزارهای اجتماعی هستند

کارشناس رسانه‌ای در یادداشتی خود نوشت: رسانه‌ها یکی از عوامل و نیروهای مهم در ایجاد تغییرات اجتماعی در جوامع هستند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مریم نوروزی‌مهر کارشناس رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: تجربه نشان داده است که این نهادهای تأثیرگذار در ایجاد و یا از میان بردن جنبش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی موثراند. از این رو بایستی برای این نهاد تأثیرگذار سیاست‌های در سطح کلان تدوین کرد تا بتوان بیشترین بهره‌برداری را کرد.

سازمان‌های رسانه‌ای دارای ماهیت پیچیده و چندبعدی است که هر کدام دارای یک الگوی سیاست‌گذار هستند که این الگو برای هر سازمان تعیین می‌کنند که جهان چیست و چه باید باشد.

دنیس مک کوئیل سیاست‌گذاری رسانه‌ای را پروژه‌ای دولتی برای مدیران تعریف می‌کند که برای انجام اهداف مشخص مأمور شده‌اند تا در یک ساختار مدیریتی که ممکن است محلی، ملی، بین‌المللی باشد، عمل کند

امروزه با توجه به رشد رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از ابزارهای سیاست‌گذاری رسانه‌ای هر جامعه، اهداف مدیران را برآورده می‌کند که ما در اتفاقات اخیر در سطح بین‌المللی شاهد یکی از سیاست‌های رسانه‌ای ابزارهای اجتماعی آنها شدیم، سیاستی که شب شهادت سید حسن نصرالله در اینستاگرام اجرا شد این سیاست به صورتی بود که هوش مصنوعی ابزار اینستاگرام به کاربران خود برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات اعم از پست، استوری خطا داده و آنها را جز متخلفین نقض قوانین تشخیص می‌داد.

سیاست دیگر این ابزارها در جهت سیاست رسانه‌ای، حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بود که این اقدام دولت جمهوری اسلامی باعث شد که ابزار رسانه باعث شد ابزار توئیتر «ایکس» در ثانیه اول عملیات وعده صادق ۲ بعضی از حساب‌های کاربری را مسدود کند؛ اما وقتی متوجه شد که تعداد حساب‌ها بالا است، شروع به محدودکردن حساب‌ها کرد تا این خبر حمله موشکی بایکوت شود.

کلام آخر اینکه باوجود این همه سیاست کلیدواژه #وعده_صادق۲ کمتر از یک ساعت جز پرتکرارترین‌ها در سطح جهان شد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از