حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان مطرح کرد:

تقارن رمضان و نوروز فرصتی برای تحولی ماندگار

تقارن رمضان و نوروز فرصتی برای تحولی ماندگار

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: بهار قرآن، آغاز فصلی نو در کتاب زندگی معنوی و بهار طبیعت، آغاز فصلی نو در زندگی دنیوی انسان است و چه بسا این آغاز، می‌تواند بهانه‌ای برای تحولی ماندگار باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز اظهار کرد: این تقارن هم برای تک‌تک افراد و هم برای همه دستگاه‌ها زمینه‌ساز ایجاد فرصت است. مجالی است برای رشد معنوی و نباید از این فرصت ناب، کم‌بهره ماند.

وی با بیان اینکه اندیشیدن به نوروز به‌عنوان نماد تحول طبیعت، انسان را به سمت تحول درونی سوق می‌دهد، افزود: تحویل  امسال که با نوعی تحول در عالم طبیعت مصادف می‌باشد، فرصتی است تا انسان به تحول درونی و اصلاح امور روحی، معنوی، فکری و مادی خود بپردازد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: همان‌طور که حضرت ابراهیم از طریق مشاهده زنده شدن پرندگان به اصل معاد رسید، انسان هم در ایام بهار با مشاهده زنده شدن زمین مرده و شکوفاشدن درختان یخ‌زده که بیانگر خروج زمین از حالت مرگ موقت است و تدبر در آن می‌تواند تحول درونی پیدا کند و ایمان و اعتقادش عمیق‌تر شود و اخلاق نیکوتری پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری بیان کرد: همان‌گونه که دگرگونی‌های فصل بهار باعث بهجت و شادی انسان می‌شود، ماه رمضان هم ماه شادابی انسان مؤمن است، چون به ضیافت خداوند می‌رویم و این می‌تواند بهترین شادابی و بهترین حلقه اتصال ما با پروردگار متعال باشد. 

وی ماه رمضان را ماه روزه‌داری، ماه انس با قرآن، خروج از خواب غفلت و بیداری انسان دانست و عنوان کرد: هم‌زمانی رمضان و بهار طبیعت زمینه‌های مضاعف رشد و تعالی انسان را فراهم می‌آورد؛ لذا انسان می‌تواند جهش‌وار به سمت تکامل، تقرب الهی و ساختن جامعه‌ای بر اساس اخلاق الهی و اسلامی گام بردارد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از