حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
امام جمعه اهواز:

شعار سال، شاه‌کلید پیشرفت کشور است

شعار سال، شاه‌کلید پیشرفت کشور است

امام‌جمعه اهواز گفت: «جهش تولید با مشارکت مردم» یعنی حل مشکل اقتصاد این کشور توسط مردم امکان‌پذیر است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نمازجمعه ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه ضیافت الهی است که از شرایط لازم برای بهره‌بردن از این ماه، پیوند با امام‌زمان «عج» و شبیه بودن به ایشان است.

وی ماه رمضان را ماه انس با قرآن ناطق دانست و افزود: برای اینکه از همه فرصت‌های این ماه استفاده کنیم باید از محرمات الهی فاصله گرفته از گناه اجتناب کنیم در این شرایط است که محبوب خداوند می‌شویم و خداوند گناهان ما را می‌آمرزد.

امام‌جمعه اهواز با بیان اینکه دوری از گناه انس با قرآن را تسهیل می‌کند، گفت: نماز اول وقت، خواندن دعا در سحر، اطعام‌کردن و انس با امام‌زمان «عج» برای مؤمنان راهگشا است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد یکی از خط قرمزهای امام‌زمان «عج» را حجاب دانست و خاطرنشان کرد: ۳۰ گناه در کنار بی‌حجابی اتفاق می‌افتد، حفظ حجاب و پوشش کامل اسلامی برای زنان مسلمان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین احکام اسلامی لازم است و بدون شک ترک آن معصیت است و موجب عذاب الهی می‌شود؛ بنابراین حجاب اسلامی ضرورت دین است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد بی‌حجابی از ادارات نشات می‌گیرد، عنوان کرد: باید فرم خاص برای کارمندان ادارات تعیین شود و موظف هستند رعایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: استکبار برنامه‌ریزی کرده است و می‌داند که اگر می‌خواهند امتی را به انحراف ببرند باید چه‌کار کنند و از بانوان شروع کرده‌‌اند.

 وی افزود: مسئولان در این زمینه باید به وظیفه خود عمل کنند؛ این درخواست مردم است. از سوی دیگر مردم نیز باید به تکلیف خود عمل کنند و بی‌تفاوت نباشند و تذکر دهند. 

 امام‌جمعه اهواز گفت: مؤمنان نباید نسبت به گناه بی‌تفاوت باشند. مردان و زنان باید حجاب را رعایت کنند.

  حجت‌الاسلام موسوی‌فرد بیان کرد: رهبر انقلاب امسال را به شعار جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری نمودند که در ۱۵ سال گذشته شعاری که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده شاه‌کلید پیشرفت، رشد و تعالی بوده است.
 

وی افزود: تجارب نشان داده است اگر قرار باشد اقتصاد کشور حل شود، به صحنه آمدن مردم در صحنه‌های گوناگون می‌تواند دستاوردهای بسیار خوب، مهم و ماندگار به همراه داشته باشد و رهبر انقلاب بر توان صنایع متوسط و کوچک و فعال‌کردن اقتصادهای کوچک تأکید داشته و دارند.

جمعه اهواز گفت: باوجوداینکه رهبر معظم انقلاب، سال‌ها بر فعال‌کردن صنایع تأکید دارند؛ اما متأسفانه مشاهده می‌شود که برخی مدیران در آستانه سال جدید چندین جوان را از کار برکنار می‌کنند اگر فرزند خود آن‌ها بودند، چه‌کار می‌کردند؟ 


حجت‌الاسلام موسوی‌فرد افزود: نوع تصدی‌گری دولت باید به سمت بخش خصوصی برود؛ اما نه به‌گونه‌ای که کارها را رها کرده و خبری از نظارت نباشد.

 وی کج‌سلیقگی برخی مدیران در توسعه صنایع کوچک را همکاری با ضدانقلاب دانست و ادامه داد: امسال باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا حرف آقا بر زمین نماند و قدری از مشکلات مردم کاسته شود.
 
امام‌جمعه اهواز با تأکید بر توجه ویژه به اقتصاد افزود: بزرگ‌ترین و موفق‌ترین بنگاه‌های تولید جهان در قالب کارگاه‌های خرد و کوچک بوده‌اند و از کارگاه‌های کوچک پیشرفت کرده‌اند؛ ازاین‌رو اصلاح سازوکار و نظارت بر عملکرد مردم و مسئولان، اصلاح امور جامعه را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به شعار سال ادامه داد: «جهش تولید با مشارکت مردم» یعنی مشکل اقتصاد این کشور با غلبه بر مشکلات، توسط مردم امکان‌پذیر است. ظرفیت توان عظیم مردمی در صحنه‌های گوناگون می‌تواند دستاوردهای مهم و عظیمی داشته باشد.

امام‌جمعه اهواز گفت: جوانانی که از بیکاری و کمبود سرمایه رنج می‌برند باید حمایت شوند تا هم چرخ تولید به حرکت درآید و هم جوانان مشغول به کار شوند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از