حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
با شهدا؛

شهادت موهبت و سعادت است

شهادت موهبت و سعادت است

شهید رضا محدثی در وصیت‌نامه خویش می‌نویسد: شهدا را از یاد نبرید، تقوا را سرلوحه خود قرار دهید و فراموش نکنید که شهادت موهبت و سعادت است.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛  شهید رضا محدثی در یکم خرداد ۱۳۴۴، در شهرستان هندیجان به دنیا آمد. پدرش عبدالرحیم، روحانی بود و مادرش فرخی نام داشت. دانش‌آموز سوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم اردیبهشت ۱۳۶۱، با سمت فرمانده گروه در خرمشهر بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار وی در زادگاهش قرار دارد.

متن وصیت‌نامه شهید رضا محدثی:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مناجات‌نامه

به نام او که همه چیزم از اوست، جانم از اوست. به نام او که زندگی‌ام در جهت اوست. به نام او که زنده به اویم، به نام او که زندگی‌ام اوست جانم اوست مقصودم اوست و سرلوحه اعمالم اوست، با تمام وجودم احساسش می‌کنم، با قلبم و با ذره‌ذره وجودم. اما چه بگویم که من موجودی ممکنم و او واجب‌الوجود. تنها این را می‌توانم بگویم که خدا معبود من است، عشقم اسلام و مکتبم مکتب رسول‌الله. افتخارم این است که توحید سرتاسر وجودم را فراگرفته است.

خدا را بشناسید

در حقیقت نمی‌دانم از کجا شروع و به کجا ختم کنم. آیا قرآن را بر روی ورق آورم یا کلمات دلنشین حضرت محمد (ص) و یا سخنان علی (ع) را که می‌گوید ستمگر را با شمشیر ادب کنید را زمزمه کنم و یا سخنان شیوا و گوهربار امام منجی عالم و حامی خون هزاران شهید و ندای شهیدان را باز تکرار کنم؟ وصیت به چه کسی کنم به اساتیدم که مانده‌اند؟ یا از آنها که رفته‌اند بگویم؟ آیا این همه وصیت شهدا کافی نیست و آیا باید ماهم اوراق را بنام وصیت‌نامه پر کنیم؟ آیا وقت توبه فرا نرسیده و وقت به‌خودآمدن نرسیده است؟ به خود آیید و دست از مال‌ومنال بردارید البته قصدم دست برداشتن از روزی حلال خداوند نیست؛ بلکه منظور نهی از انبارکردن و دل‌بستن به حطام دنیاست. خدا را بشناسید و به درگاهش توبه و استغفار کنید.

شهدا را از یاد نبرید

در نظرم آمد که توصیه کنم شهدا را از یاد نبرید، تقوی را سرلوحه خود قرار دهید و فراموش نکنید که پیروزی در سایه جهاد است. آیات خدا را عملی کنید. آیا ندای هل من ناصر ینصرنی حسین را نمی‌شنوید و آیا این همه خون کافی نیست که شما هم به جوشش درآیید و برخیزید؟ این را بدانید که اسلام در خطر است؛ زیرا مظلوم است و تمام ممالک بر علیه اسلام قیام کرده‌اند. فریاد کودک‌های فلسطینی را در حین کتابت وصیتم شنیدم و قصد کردم که برخیزم و قدس را آزاد کنم.

سازش با کفر در مرام ما نیست

مردم، آمریکا را از یاد نبرید و بدانید تا کفر هست در جهان اسلام همیشه نبرد وجود دارد. اسلام محتاج خون جوانان ایران است و تا خون‌ها جاری نشود و تا حسین زمان حکومتش جهانی نگردد، مبارزه ادامه دارد. باید درخت نوپای انقلاب را با خون آبیاری کرد و از خون اقیانوس روان ساخت تا آمریکا و آمریکا صفتان در آن غرق شوند. من به آمریکا و اتباعش می‌گویم اگر قطعه‌قطعه‌ام کنید فرامین مقدس اسلام را از یاد نخواهم برد و سازش با کفر در مکتب ما جایی ندارد.

امام تنها عامل تحرک جامعه

امید که در راه خدا حرکت کنیم و تا آخر عمر همگام با امام باشیم. امام را فراموش نکنید امام تنها عامل تحرک جامعه اسلامی است و او را الگوی خویش قرار دهید. احکام و فرامین او را مانند فرامین پیامبر بدانید. حرکت در راه او حرکت در راه خداست و تا فریادهای او را لبیک می‌گویید خدا از شما راضی است.

شهادت موهبت و سعادت است

در پایان بگویم مادرم و پدرم و برادران و خواهرانم و همه آشنایان حالا که من رفتم تا جان ناقابلم را هدیه به پیشگاه حضرت حجت‌ابن‌الحسن کنم مرا ببخشید و بر مزار ما شهیدان گریه نکنید که وقتی گریه می‌کنید شهیدان را ناراحت می‌کنید. بدانید شهید شمع است و شهادت موهبت و سعادت

الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

 خدایا هدایتم کن؛ زیرا می‌دانم که گمراهی بلای خطرناکی است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از