حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

شهدا پشتوانه کشور هستند

شهدا پشتوانه کشور هستند

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: شهدا پشتوانه کشور هستند و اگر آنها گوشه گیر می شدند و برای دفاع از خاک خود نمی‌جنگیدند، اکنون شهرها در تصرف دشمنان بود، اما به میدان رفتند.

سردارحسن شاهوارپوردرگفتگوباخبرنگار«رهیاب» پیرامون برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان گفت:ما به شهدا مدیونیم که اگر به جنگ دشمن نمی‌رفتند معلوم نبود سرنوشت ما چه می‌شد. امروز پیام شهدا این است که ما باید در جنگ نرم فرهنگی پیروز شویم. 

وی افزود: باید حواسمان باشد با تساهل و تسامح مقابل دشمن ماند. پیام شهدا صرفا گردهمایی برای تشییع و خاکسپاری نیست، امروز باید بدانیم جنگ در جبهه نرم به شدت ادامه دارد. 

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: دشمنان همچنان در پستوها، ذهن جوانان و خانه‌های ما حضور دارد و حملات سنگین خود را اعمال می‌کند. 

وی ادامه داد: شهدای ما برای حجاب و عفاف رفتند و لازم است با ایستادگی و مقاومت از آن دفاع و حفظش کنیم. 

شاهوار پور تصریح کرد: کانون خانواده و عفاف در غرب معنایی ندارد و دستاوردی برای کشورهای مدعی نداشته است و اجازه نخواهیم داد این ارزش در کشورمان از بین رود. 

وی با بیان اینکه  کنگره ملی شهدای خوزستان کار خود را از پارسال آغاز کرد و ۲۵ کمیته نیز در این زمینه فعالیت دارد، افزود: کارهر کمیته به تناسب نوع کارکردی که باید دنبال کند متفاوت است و کمیته‌هایی که در زمینه هنری و فرهنگی فعال هستند، اقدامات شان برجسته‌تر است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به تهیه و چاپ کتاب فاخر در حوزه دفاع مقدس، بیان کرد: در حوزه فیلم نیز دست‌ کم ۴ فیلم بلند در حال تهیه است که یک موج سهمگین هنری از استان خوزستان را نشان دهد؛ در خصوص عکس شهدا، دیوار نویسی و تزئین دیوارها و خیابان‌ها نیز کارهای زیادی صورت می‌گیرد.

 سردار شاهوارپوریادآور شد: یادواره های محلی نیز سلسله وار در نقاط مختلف و شهرستان‌ها انجام می‌شوند؛ یادواره آبادان، سوسنگرد، دزفول و دانش آموزی که در این زمینه ۲ هزار ۱۰۰ یادواره برگزار می‌شود.

 وی افزود: علاوه بر آن برای شهدای معلم ۱۰ یادواره برگزار شده، یادواره زنان شهیده، طلابو عشایر نیز برگزار خواهند شد.

 به گفته سردار سرتیپ شاهوار پور وصیت نامه، زندگی نامه، عکس شهدا و فیلم‌هایی که از شهدا باقی مانده نیز بسیار ارزشمند هستند و سعی داریم به هر ترتیبی شده آنها را نمایش دهیم؛ بیش از ۳ میلیون سند مهم و کاربردی از شهدا وجود دارد.

 فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان همچنین به طراحی المان‌های دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: المان هایی در استان طراحی شدند و ۳ مورد نیز با عنوان شهدای گمنام و همچنین رشتخو خانه وجود دارد.

پایان پیام/

 

سردار شاهوار پور ادامه داد: مصاحبه با خانواده شهدا نیز از صدا و سیما پخش می شود و انتظار می‌رود با کمک همه به ویژه خانواده شهدا و سایر افراد تا پایان سال کنگره شهدای خوزستان را در تراز ملی برگزار نماییم.

 
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از