حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
یادداشت؛

شهید جمهور مصداق من‌کان‌لله‌وکان‌الله‌له بود

شهید جمهور مصداق من‌کان‌لله‌وکان‌الله‌له بود

او آرمانش الهی بود و همواره برای رضای خدا خدمت می‌کرد، او مصداق «من کان لله کان الله له» بود.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سیده زهرا موسویان، فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: همواره در طول تاریخ، آزادمردانی قیام کرده‌اند که آهنگ عدالت‌خواهی و خدمت به محرومان جامعه سر دادند و تا پای جان در دفاع از آرمان‌هایشان ایستادند.

این بار نیز، آزادمردی از تبار نبوی و علوی با به‌ تن‌ کردن لباس خدمت، به عرصه آمد و آهنگ خدمت و عدالتش به‌عنوان سید محرومان فراگیر شد. او خدوم بود و خستگی‌ناپذیر، چرا که می‌دانست «سَیِّدُ القَومِ خادِمُهُم».

او آرمانش الهی بود و همواره برای رضای خدا خدمت می‌کرد، او مصداق «من کان لله کان الله له» بود.

چرا که به فرموده مقام معظم رهبری «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت، در این حادثه تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و باارزش را از دست داد.»

از آنجا که هر زمان افرادی ندای خدمت به خلق محروم سر دادند بدخواهان از ترس به‌خطرافتادن منافعشان در صدد خاموش نمودن آن ندا برآمدند، این بار نیز دشمنان و بدخواهان بیکار نمانده و دست به اقداماتی در جهت تخریب شخصیت این آزادمرد خدوم مخلص زدند.

به‌گونه‌ای که وسواس این افراد در دل برخی از افراد ساده‌لوح چنان تأثیر گذاشت که بعد از شهادتش فهمیدند چه گوهر نابی را ازدست‌داده‌اند.

شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام، از موضوع مهمی سخن به میان آورده است موضوعی که کمتر به‌خصوص در عصر حاضر به آن توجه می‌شود.

در کتاب آمده است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام شیعیان و محبین را با صفات الهی و رحیمانه‌اش جذب می‌کردند و کسانی که نمی‌توانستند از ویژگی‌های الهی ایشان بهره ببرند و تاب صفات الهی چون جدیت ایشان در عدالت و ولایت‌مداری را نسبت به پیامبر نداشتند، دفع می‌شدند.

 در تاریخ و روزگار امروز افراد بسیاری به مناسبت موقعیت و منصب اجتماعی‌شان اغلب به دنبال نهایت جذب هستند.

 عده‌ای برای اینکه کسی با آن‌ها دشمن نشود، دست به هر اقدامی می‌زنند هر موضوعی را بیان می‌کنند و در رفتارها و موضع‌گیری‌های خود، شفاف و صریح نیستند تا بتوانند در وقت لزوم، از دوپهلو بودن مواضع خود، استفاده کنند و دل هرکس را با هرخط قرمزی به دست آورند و این، می‌تواند ایجاد نوعی نفاق و نان به نرخ روز خوری، در فرد را ایجاد کند.

 شهید آیت‌الله رئیسی عزیز، در تمام سال‌های خدمتش ثابت کرد، قلب و زبانش در موضع‌گیری‌ها یکی است. در بحبوحه انتخابات ۱۳۹۶، در سال‌های ریاست قوه قضائیه، در اوج تهمت، ترور و تخریب شخصیت در انتخابات ۱۴۰۰ و در سال‌های ریاست‌جمهوری، همواره نشان داد تلاش می‌کند نه در مسیر اعتدال بلکه در نهایت ولایت‌مداری و تعهد، بدون آن که از مواضع مردم‌دوستی و ولایت‌مداری روزهای انتخابات، ذره‌ای عقب‌نشینی کند یا به امید جلب قلوب مخالفین، مواضع غیرشفاف، اتخاذ کند، امور کشور را به بهترین وجه پیش برد. نهایت صراحت مواضع خالص و شفاف و پایمردی بر ولایت‌مداری و عقاید صحیح، همراه کار کارشناسی و تلاش شبانه‌روزی، از عوامل محبوبیت و موفقیت او شد.

 مردم ایران هنوز به‌خاطر دارند در اولین سال مناظره، رئیسی بدون آنکه متوسل به سلاح خنده‌آوری مثل «ماکت کلید» شود یا مانند بیشتر کاندیداها، دچار بی‌تقوایی، تهمت و دروغ شود، از برنامه مدون اقتصادی خود نام برد.

 برنامه‌ای که برخلاف بازی‌های سیاسی جناح‌های مخالف در این سه سال، کارآمدی خودش را به‌خوبی نشان داد.

 دولت رئیسی از روز پاستور نشینی، با وجود استقراض میلیاردی دولت پیشین، وعده‌های دولت قبل، مبنی بر افزایش سی‌درصدی کارکنان بخش بهداشت و خزانه خالی، توانست از همان ماه اول، تمام‌پرداختی‌ها را به‌علاوه افزایش هفت‌برابری مبلغ یارانه پرداخت کند.

رئیسی با وجود اهتمام ورزی به اصول و خودداری از اتخاذ مواضع باری به هر جهت و خوشامد مخالفین، محبوبیت فوق‌العاده‌ای کسب کرد. محبوبیتی که از پایمردی و تلاش حداکثری او در راه عقیده و برنامه‌اش، نشات می‌گرفت و تشییع پیکر میلیونی او مهر تأییدی بر این ادعاست. امید است نامزدهای انتخابات پیش رو، این موضوع را مدنظر داشته باشند و از شعارزدگی و کسب محبوبیت و آراء، به هر حربه‌ای، خودداری کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از