حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل هواشناسی خوزستان:

شوش و دزفول گرمترین شهرهای خوزستان هستند

شوش و دزفول گرمترین شهرهای خوزستان هستند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته ایذه با دمای ۲۵/۲ شوش و دزفول با دمای ۴۹/۵ درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان هستند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمد سبزه‌زاری روز جمعه در گفتگویی رسانه‌‌ای اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی ‌هواشناسی، تا روز دوشنبه وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان به غیر از مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت امروز تا روز یک‌شنبه جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال و شرق استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین از امروز تا روز دوشنبه به‌ویژه روزهای شنبه و یک‌شنبه با توجه به رطوبت مطلوب و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی احتمال رگبار و رعد و برق به‌صورت محلی و نقطه ای و وزش بادهای متوسط همراه با تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه شمال خلیج‌فارس نیز تا روز شنبه مواج است افزود: در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۸/۲ و کمینه دمای ۳۲/۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

بر اساس این گزارش، اداره‌کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران و رعد و برق به‌صورت محلی و نقطه‌ای از اواخر وقت دوشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از