حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس جمعیت هلال‌احمر دزفول مطرح کرد:

ضرورت ایجاد نمایندگی هلال‌احمر در سردشت

ضرورت ایجاد نمایندگی هلال‌احمر در سردشت

رئیس جمعیت هلال‌احمر دزفول گفت: در شهرستان دزفول به دلیل وسعت جغرافیایی به‌منظور بهبود خدمات، نیازمند ایجاد نمایندگی هلال‌احمر در بخش سردشت است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی هلال‌احمر شهرستان دزفول؛ مصطفی طحان اظهار کرد: ایجاد نمایندگی هلال‌احمر تنها در شهرهایی ممکن است که دارای فرمانداری باشند که به دلایل مختلف برخی شهرستان‌های خوزستان که وسعت جغرافیایی و یا تنوع اقلیم و حوادثی مانند دزفول را هم ندارند طی سال‌های اخیر موفق به کسب نمایندگی هلال‌احمر شده‌اند.

 وی افزود: ایجاد نمایندگی هلال‌احمر در بخش سردشت دزفول از سال‌ها پیش در حال پیگیری است که در صورت صدور مجوز و احداث این نمایندگی امکان ارائه خدمات بیشتر در این بخش به شهروندان ممکن می‌شود.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر دزفول گفت: وسعت و موقعیت جغرافیایی، تنوع اقلیم، وجود مناطق سخت‌گذر کوهستانی و همچنین پراکندگی روستاها در این شهرستان موجب شده تا ایجاد نمایندگی جدید هلال‌احمر در این شهرستان ضروری باشد.

طحان با اشاره به فعالیت ۱۳ خانه هلال در شهرستان دزفول بیان کرد: خانه‌های هلال که بیشتر خدمات آموزشی و توانمندسازی مردم پیش از بروز بحران را به عهده دارند در برخی مناطق کم‌برخوردار شهرستان ایجاد شده‌اند.

وی تمرکز بر آموزش و پیشگیری را نقطه تمایز هلال‌احمر با سایر دستگاه‌های امدادی دانست و عنوان کرد: ۷ هزار نفر آموزش در مقاطع مختلف از جمله دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب توسط هلال‌احمر دزفول در سال گذشته ارائه شده که این روند امسال به‌صورت گسترده‌تر برنامه‌ریزی شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر دزفول با بیان اینکه فعالیت این سازمان بر مشارکت داوطلبان استوار است، ادامه داد: ۸ هزار و ۷۰۰ داوطلب هلال‌احمر در این شهرستان ثبت‌نام کرده است که از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر عضو فعال هستند و در امدادرسانی بسیاری از بحران‌ها فعالانه مشارکت دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از