حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
طنین خوش مهر محمدی در خوزستان
در آستانه اولین روز ماه مهر؛

طنین خوش مهر محمدی در خوزستان

طنین خوش تقارن میلاد پیامبر اکرم (ص) با بوی ماه مهر و مدرسه، چنان درهم‌تنیده که روی دیگر زندگی با فصلی تازه را برای دانش‌آموزان خوزستانی رقم زده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اولین روز مهر یکی از خاطره‌انگیزترین ایام برای دانش‌آموز است که بار دیگر آغازی جدید در زندگی و علم‌آموزی‌اش محسوب می‌شود.

 روز  اول باز گشایی مدارس که از راه می‌رسد و بار دگر همزمان با سراسر کشور زنگ‌های مدارس خوزستان به صدا در می‌آیند، طنین صدای شادمان میلیون‌ها دانش‌آموز مشتاق میهن‌مان برای آموختن علم و دانش، در فضای پاییزی پراکنده ‌می‌شود و دگربار اشتیاق به تحصیل و فراگیری علم و دانش فضای خیابان‌ها، مدارس و خانه ها را به خود اختصاص می‌دهد.

امسال نیز در نخستین روز ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان با شور و اشتیاق ، کیف بدست، دست در دست پدر و مادرانشان یا همراه دوستان به مدرسه خواهند رفت تا با شادمانی آغاز سال تحصیلی را جشن بگیرند.

تخته‌ و کلاس‌ها چشم انتظارند تا دوباره سراپا پر شوند از عطر لبخندهای هم شاگردی‌ها. کلمات مهربان بی‌تابند تا دستی کوچک با مداد شوق بر صفحه‌های سفید دفترهای چهل برگ بنویسد.

این روزخجسته را به همه دانش آموزان ، خانواده‌ها و معلمین متعهد و زحمتکش آموزش و پرورش تبریک می‌گوییم و سال تحصیلی موفق و پر از دستاوردهای علمی و آموزشی را برای این عزیزان آرزومندیم.

عبدالله حبیبی پیرامون روز اول مهر و آغاز بازگشایی مدارس و بکارگیری سیستم آموزشی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» اظهار کرد: در دوره متوسطه اول خوزستان ۲۵۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که بخش عمده‌ای از جمعیت دانش‌آموزی استان را شامل می‌شوند.

وی  با بیان اینکه در میزان فضای آموزشی دوره متوسطه استان مشکل خاصی وجود ندارد افزود: امید است امروز، اول مهرماه در فضایی آرام تمامی دانش‌آموزان در کلاس درس حاضر شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با تأکید بر اینکه تمام امکانات درون دستگاهی و برون دستگاهی استان برای آماده‌سازی مدارس در سال تحصیلی جدید بسیج شده‌اند، افزود: انتظار داریم پلیس در تأمین امنیت دانش‌آموزان به طور جدی ورود کند.

حبیبی عنوان کرد: کارگروه‌های مختلفی در قالب پروژه مهر برای آماده‌سازی مدارس شامل کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، کارگروه سازماندهی، بهسازی منابع، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، کارگروه‌های تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی‌سازی و آموزشی - تربیتی و تندرستی تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان اینکه از اول مهرماه تمامی مدارس در استان باز هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین کارهای ویژه‌ای که در دستور کار مجموعه تعلیم‌وتربیت استان قرار دارد، بحث ساماندهی نیروی انسانی و نظارت بر روند آغاز سال تحصیلی و حضور معلمان در کلاس‌های درس و عدم مواجه‌شدن با کمبود نیروی انسانی است.

وی افزود: به مناسبت تقارن بازگشایی مدارس با میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی را با عنوان «مهر محمدی» نام‌گذاری کردیم که امیدواریم منشأ خیروبرکت برای معلمان و دانش‌آموزان باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه از چند ماه پیش برای بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: اتاق بررسی وضعیت نواحی و مناطق ۴۰ گانه استان در اسفند تشکیل شد که در آن مسائل مختلف از جمله راه‌های کمبود معلمان بررسی شد، علاوه بر آن بیش از یک میلیون دانش‌آموز خوزستانی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با هماهنگی صورت‌گرفته با شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان مسئله سرویس مدارس نیز حل شده است.

وی در خصوص لباس فرم مدارس گفت: با نظارت مدیر هر آموزشگاه لباس‌های فرم مدارس باید تا پایان شهریور آماده شده‌اند تا دانش‌آموزان با لباس فرم، وارد مدرسه شوند.

حبیبی گفت: با مانورهای صورت‌گرفته در سطح مدارس آمادگی آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است و امیدوارم با تمهیدات صورت‌گرفته جشن بازگشایی مدارس، جشن غنچه‌ها و جشن عاطفه‌ها به‌صورت شایسته برگزار شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از