حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
در گفتگو با رهیاب؛

ظلم آمریکا به ملت ایران تاریخی است

ظلم آمریکا به ملت ایران تاریخی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوزستان گفت: ظلم و ستم آمریکایی‌ها به ملت ایران ریشه در تاریخ دارد به عنوان مثال کودتای ۲۸ مرداد به دست آمریکایی‌ها و پول آنها ایجاد شده بود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار، در گفتگو با خبرنگاررهیاب ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان و یاد و خاطره شهدا به اخص شهید محمد حسین فهمیده، اظهارکرد:یکی از ایام الله هایی که ما معتقد برحفظ و ترویج آن هستیم، ۱۳ آبان است زیرابا گسترش این فرهنگ، این روز کشورهای مختلف به نماد غلبه بر سیطره استکبار جهانی منجر شود.

 

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان از جهات مختلف حوادث وقایع مهمی  که در آن اتفاق افتاده، افزود: نخستین واقعه این روز تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و سپس شهادت جمعی از دانش آموزانی بود که در مسیر امام راحل عظیم به پا خاستند و سومین واقعه سیزدهم آبان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ بود.

 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوزستان با تاکید بر ضرورت دشمن شناسی گفت: شهید حسین فهمیده دشمن را به خوبی شناخت و ما باید از سیره این شهید برای شناخت دشمنان وجودی، داخلی و خارجی درس بگیریم.

 

حجت الاسلام رستگار با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی یک موضوع سیاسی نیست بلکه مسأله‌ای ایدئولوژیک و راهبردی در نظام مقدس اسلامی است، ادامه داد: دشمن وجودی نفس، دشمن داخلی خیانتکاران و دشمن خارجی هم در خارج از کشور با ما دشمنی داشتند و دارند.

 

وی با اشاره به دشمنی‌ها و شکست‌هایی که استکبار جهانی از جمهوری اسلامی ایران خورده است، بیان کرد: ضربه‌ای که دنیای استکبار در این چهار دهه از اسلام ناب خورده است در هیچ مقطع تاریخی نخورده است. دشمن به این باور رسیده که بودن جمهوری اسلامی یعنی خداحافظی با ابرقدرتی، ازاین‌رو بعد از شکست در جنگ‌های سخت و نیمه سخت تمام تلاش خود را بر روی جنگ نرم یا همان جنگ ادراکی متمرکز کرده است.

 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوزستان ادامه داد: ستون فقرات جنگ ادراکی دشمن، تحریف و استحاله برای تغییر انقلاب است و آن چیزی که می‌تواند مصونیت بخش باشد و جلوی دشمن را بگیرد، چیزی نیست جز روی آوردن به معنویت، ارتقای معنویت و کار بر روی تفکر و اندیشه‌ی جوانان.



وی با اشاره به این‌که مبارزه با استکبار جهانی و طاغوت با مصداق آمریکا جزء ذات دین اسلام است، بیان کرد: هر پیامبر دو مأموریت برای امت خود دارد که نخست دعوت به معبودیت الله و دیگری مبارزه با طاغوت است.



نماینده ولی‌فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به آیه قرآنی «وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ»، ادامه داد: در هر زمانی پیامبری حضور دارد که از جمله آنها دعوت به مبارزه با طاغوت است.



حجت الاسلام رستگار به مبارزه با استکبار جهانی در کلام پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) اشاره و افزود: دنیای استکبار با محوریت آمریکا امروزه بلاهای بسیاری بر سر دنیا آورده است. علاوه بر بُعد دینی و راهبردی، آمریکایی‌ها دشمنی‌های فراوانی با ملت ایران انجام داده‌اند و ادامه دارد.



وی با اشاره به این‌که برخی به صورت پنهان دنبال تحریف مبارزه با استکبار جهانی هستند، خاطرنشان کرد: ظلم و ستم آمریکایی‌ها به ملت ایران ریشه در تاریخ دارد به عنوان مثال کودتای ۲۸ مرداد به دست آمریکایی‌ها و پول آنها ایجاد شده بود.



نماینده ولی‌فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: ظلم و ستم‌های آمریکایی‌ها در حوزه‌های مختلف و تهدیدهای فعلی در زمینه جنگ نرم از نظر ملی استکبارستیزی را موجه می‌کند.

حجت الاسلام رستگار بیان کرد: از نظر فکری و عقلانی براین باور هستیم که امروز بزرگ‌ترین جهاد مبارزه با استکبار جهانی است که مصداق آن آمریکای جنایتکار است و امروزه شاهد دستاوردهای بزرگی در زمینه‌های مختلفی بوده‌ایم.

وی با اشاره به راهپیمایی یوم الله 13 آبان ماه، گفت: ملت ایران به ویژه مردم خوزستان باحضور در این راهپیمایی با مشت‌های گره کرده بار دیگر مبارزه با استکبار جهانی را به جهانیان اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از