حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
استاد دانشگاه شادگان:

علاج دردهای مُزمن کشور انتخاب اصلح است

علاج دردهای مُزمن کشور انتخاب اصلح است

استاد دانشگاه شادگان گفت: علاج دردهای مُزمن کشور در پُرشور بودن انتخابات و حضور گسترده و مشارکت عموم مردم و بعد از آن انتخاب اصلح است.

حسین اکبری در گفتگو با شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: علاج دردهای مُزمن کشور در پُرشور بودن انتخابات و حضور عموم مردم و بعد از آن انتخاب اصلح است.

وی افزود: در تمام مقالات علمی منتشر شده در مجلات معتبر وجه اشتراک شاخص‌های تحقق حکمرانی دولت تراز انقلاب اسلامی معنویت‌گرا و سعادت‌طلب، علم‌محور و دانش‌بنیان، معتقد به اقتصاد مقاومتی، قانون‌گرا و فسادستیز، انقلابی، جوان و جهادگر، مشارکت‌جو و مردم‌گرا، عدالت‌خواه و محرومیت زدا، شفافیت و سلامت مالی، مسئولیت‌پذیر، خدمت‌گزار و شایسته‌سالار و آرمان‌گرا برشمرده شده است.

استاد دانشگاه شادگان گفت: به‌صورت اجمالی می‌توان بیان کرد که تبیین مولفه‌های گفتمان متعالی انقلاب اسلامی و بسط و تشریح اندیشه‌های حضرت امام (ره) و رهبری معظم انقلاب مدظله‌العالی در جهت تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی برای تداوم عزتمندانه انقلاب، ساختارسازی انقلابی بر مبنای شاخصه‌های علمی و شکل‌گیری دولت انقلابی که دغدغه‌مند عملی نمودن اندیشه‌های حضرت امام و رهبری انقلاب، در صدر اولویت‌های آن باشد، از الزامات اولیه پیاده‌سازی الگوی دولت تراز انقلاب است.

اکبری ادامه داد: تحقق این امر ممکن نیست مگر با انتخاب درست بر مبنای عقل و اندیشه اسلامی و انقلابی نه بر مبنای احساسی و حزبی صورت بگیرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انتخابات برای کشور یک افتخار است، یک فرصت است که اگر شرکت پُرشور مردم باشد یقیناً به آینده کشور کمک خواهد کرد، عنوان کرد: همه ما در ساختن آینده خود و فرزندانمان در پیشگاه خداوند متعال مسئول هستیم و باید با آگاهی و بصیرت، اصلح را جست‌وجو و انتخاب کنیم، چرا که اگر در دام توطئه‌های شیطانی دشمنان قسم‌خورده اسلام قرار گیریم، علاوه بر خسران دنیوی، خسران اُخروی را خواهیم داشت و در محضر خداوند باید جواب‌گوی عدم مشارکت و صعود فرد نامناسب باشیم.

این روان‌شناس و استاد دانشگاه بیان کرد: باید به فکر خلق آینده روشن برای خود، فرزندان و کشور عزیزمان باشیم و این، همت و تلاش عامه مردم و به‌طورخاص قشر فرهنگی جامعه جهت تبیین این امر مهم و حیاتی را می‌طلبد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از