حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
عملیات اربعین حزب‌الله و راهبرد دشمن‌شکن
یادداشت؛

عملیات اربعین حزب‌الله و راهبرد دشمن‌شکن

فعال رسانه‌ای در یادداشت خود می‌نویسد: انتخاب زمان اربعین حسینی برای مرحله نخست انتقام از سوی حزب‌الله در حقیقت حامل یک پیام راهبردی بود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ میراحمدرضا حاجتی فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: امام خامنه ای دیروز در مراسم اربعین در حضور دانشجویان در جملاتی کوتاه، ضمن مشخص نمودن اَشکال و محدود میدان نبرد با ظلم، تکلیف قطورترین پرونده ظلم و ستم جبهه متحد کفر در منطقه را مشخص نمودند فرمودند: إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ، یعنی کارزار بین جبهه حسینی و یزیدی تمام‌شدنی نیست. تمام!!

 سر شکل‌گیری و استقامت محور مقاومت و قدرت‌نمایی دیروز حزب‌الله را در این فرمایشات باید جستجو نمود.

 محاسبات و معادلات نظامی منطقه بر مبنای مورد تصریح امام مقاومت مدت‌هاست که دگرگون گردیده، چنان‌که حزب‌الله با «عملیات اربعین» ضمن عبور از خط‌قرمز رژیم صهیونیستی یعنی هدف قراردادن تل‌آویو شمال تا جنوب اسرائیل را به تعطیلی کشاند، تنها دفاع مؤثر اسرائیل هم دروغ‌پردازی بود.

 خط دفاعی و گنبد آهنین صهیونیست‌ها تنها با شلیک هم‌زمان ۳۲۰ موشک کاتیوشا فروپاشید و عمق ۱۱۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی با پهپاد مورد تهاجم قرار گرفت؛ اما مهم‌تر از آن، فروپاشی تخیل شکست‌ناپذیری «یزیدیان» زمان با عملیات «حسینیان زمان» است.

 انتخاب زمان اربعین حسینی برای مرحله نخست انتقام از سوی حزب‌الله در حقیقت حامل یک پیام راهبردی بود.

 تأکید بر نقشه راهی که امام خمینی» مشخص نمود که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

 امری که حوادث و واقعیت‌های آینده میدان نبرد بیش‌ازپیش آن را به منصه ظهور خواهد رساند.

 با این عملیات، جنگ روانی و فرسایشی محور مقاومت تشدید گردید؛ از مرزهای شمالی تا گوشدان در عمق سرزمین‌های اشغالی حالت فوق‌العاده امنیتی اعلام گردیده و رعب و وحشت هفته‌های اخیر ضریب بالایی پیدا کرد و رسماً اشغالگران میدان نبرد روانی را باخته‌اند موج فرار از سرزمین‌های اشغالی تشدید گردیده.

 سید مقاومت با بیان این مطلب که اگر در ضربه به مقر سری ۸ هزار و ۲۰۰ گلیلوت در شمال تل‌آویو به اهداف خود نرسیده باشیم مرحله بعدی عملیات آغاز خواهد شد، در حقیقت «معادله سیطره وحشت» بر ساکنان غاصب را تثبیت نمود امری که به‌مرور «فرسایش و فروپاشی» سیاسی و اجتماعی رژیم صهیونیستی را در پی خواهد داشت.

 مارک دوبوویتز (Mark Dubowitz) استراتژیست معروف آمریکائی رئیس اندیشکده صهیونیستی دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) و از معماران تحریم‌های اقتصادی ایران، اخیراً در اظهاراتی صریح ضمن اعتراف به اینکه آیت‌الله خامنه ای یکی از برجسته‌ترین و متفکرترین و استراتژیک‌ترین رهبران غرب آسیا بلکه دنیا است، تصریح کرد: وی با اجرای سیاست حلقه آتش پیرامون اسرائیل، به دنبال درگیرکردن تل‌آویو در یک جنگ فرسایشی و اضمحلال درونی آن است!

 

 وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ (۲/ حشر)

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از