حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
متخصص قلب و عروق دزفول مطرح کرد:

عمل تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب

عمل تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب

متخصص قلب و عروق دزفول گفت: عمل تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب برای نخستین‌بار در خوزستان در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حبیب حی‌بر در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: برای نخستین‌بار در خوزستان، تعویض دریچه آئورت با روش «TAVI» از راه پوست و با استفاده از روش آنژیوگرافی، بدون نیاز به عمل باز قلب با همکاری اساتید بیهوشی قلب، جراحی قلب، آنژیوپلاستی و اکوکاردیوگرافی، برای یک بیمار ۷۲ساله خوزستانی در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد و وی باحال عمومی از بیمارستان ترخیص شده است.

 وی با بیان اینکه این روش برای درمان برخی از بیماری‌های دریچه‌های آئورت، دریچه میترال، دریچه سه‌لتی و دریچه پولمونر نیز کاربرد دارد، افزود: در روش قدیمی و سنتی تعویض دریچه آئورت، بیمار بیهوش و قفسه سینه برای دسترسی به دریچه آئورت برش داده می‌شود و سپس دریچه معیوب و تنگ برداشته شده و دریچه مصنوعی فلزی یا حیوانی به جای آن داخل آئورت دوخته و بیمار بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت به هوش می‌آید و پس از چند روز بستری در بیمارستان، ترخیص می‌شود.

متخصص قلب و عروق دزفول با اشاره به مزایای روش TAVI گفت: طول دوره بستری در این روش بسیار کوتاه است، همچنین، مدت‌زمان بیهوشی بسیار کوتاه بوده و دوره بازگشت به زندگی نیز سریع‌تر از روش‌های سنتی است و همه مراحل این عمل به روش آنژیوگرافی و بدون نیاز به جراحی قلب باز انجام می‌شود.

 روش TAVI (Transcatheter Aortic Valve Implantation) یک تکنیک پیشرفته و نوین در درمان بیماری‌های قلبی، به‌ویژه تعویض دریچه آئورت، است که به‌صورت غیرتهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی باز قلب انجام می‌شود. این روش به طور خاص برای بیمارانی مناسب است که به دلیل سن بالا، شرایط جسمانی ضعیف یا ریسک بالای جراحی، کاندید مناسبی برای جراحی قلب باز نیستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از