حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
سحرگاه امروز؛

نماز عید قربان در خوزستان اقامه شد

نماز عید قربان در خوزستان اقامه شد

مردم خوزستان در فضایی آکنده از نور و معنویت به رازونیاز باخدا پرداخته و ضمن قرائت دعای پر فیض ندبه در فریضه نماز عید سعید قربان شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ نماز عید سعید قربان در اهواز مرکز استان خوزستان به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوان صباغ امام‌جمعه موقت اهواز در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

مردم اهواز از سحرگاه امروز دوشنبه پیش از برپایی نماز در فضایی آکنده از نور و معنویت به رازونیاز باخدا پرداخته و ضمن قرائت دعای پر فیض ندبه در فریضه نماز عید سعید قربان شرکت کردند.

در سایر شهرستان‌های این استان نیز نماز عید قربان با حضور مردم و باشکوه خاصی اقامه شد و ائمه جمعه و جماعات با تبریک این عید معنوی و دینی، مردم را به دستگیری از فقرا و نیازمندان و صله‌رحم توصیه کردند.

مردم مؤمن و ولایت‌مدار این استان عصر روز گذشته نیز در مصلی شهرها و سایر مساجد و بقاع متبرکه دیگر شهرستان‌های خوزستان دعای عرفه را برگزار کردند.

 روز دهم ذی‌الحجة، روز عید قربان «عید الأضحی» و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می‌کند و به‌جای طی مسیر، انسان را به ماندن می‌خواند.

قربانی‌کردن در این روز نیز مظهر آزادشدن از خواسته‌ها و خواهش‌های دل در برابر معشوق حقیقی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از