حالت تاریک
پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403
مداح دوران دفاع مقدس در گفتگو با رهیاب:

روز قدس فریاد مظلومیت ملت فلسطین است

مداح دفاع مقدس گفت: روز قدس میراث ماندگار حضرت امام و فریاد مظلومیت ملت فلسطین است از این رو حضور پررنگ مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس باعث دلگرمی مسلمانان بویژه مردم بی‌پناه غزه است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایت‌کار، از سال ۱۹۴۸ آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قرارداد.

 این توطئه از همان اولین سال‌های اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد. ملت بزرگوار و مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسئله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایشان قراردادند و همه ساله روز قدس را به‌روز فریاد کشیده بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده‌اند.

با شروع اشغال رسمی فلسطین در بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطینی تخریب شد. بسیاری از این تخریب‌ها به این دلیل رخ می‌داد که فلسطینی‌های آواره نتوانند به خانه‌های خود بازگردند. در طول ۷۵ سال اخیر بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی با گلوله مستقیم به شهادت رسیده و یک میلیون نفر نیز دستگیر شدند.

در واقع رژیم غاصب صهیونیستی از ابتدای قرن بیستم جنایات زیادی را در این سرزمین مرتکب شده که در مواردی می‌توان گفت در طول تاریخ بشر کم‌نظیر یا بی‌نظیر بوده است.

جنایات صهیونیستی تا حدی بوده که رسانه‌های جهان تنها قادر بودند بخش ناچیزی از آن را گزارش دهند و انبوه دیگری از این جنایات در سینه ملت فلسطین و در حافظه تاریخی زنان و مردان و کودکان آن ذخیره شده است. از کشتارهای دسته‌جمعی مردم و ویران کردن خانه‌ها و مزارع آنان و دستگیری و شکنجه مردان و زنان و حتّی کودکان آنان، تا تحقیر و توهین به کرامت این ملت و سعی در نابودی و هضم آن در معده حرام‌خوار رژیم صهیونیستی، و تا حمله به اردوگاه‌های آنان در خود فلسطین و در کشورهای همسایه که میلیون‌ها آواره را در خود جای‌داده است. 

یکی از مظلومیت‌های تاریخ ملت فلسطین جنایت صهیونیست‌ها علیه کودکان است. کودکانی که به دلیل تجاوزهای صهیونیستی از دوران کودکی خود بهره‌ای نبردند و در طول حیات خود شاهد صحنه‌های دلخراش کشتار والدین و یا اسارت آنها و نابودی خانه و مدارسشان بودند. در این بین کودکانی نیز هستند که زندان و شکنجه را در دوران کودکی تجربه کردند.
تنها در یک آمار، یک مؤسسه حقوقی بین‌المللی پس از دیدار با ۴۵۰ کودک فلسطینی که طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده‌اند، اعلام کرد که ۹۶ درصد از آنها به طور دست و پا بسته و ۸۱ درصد با چشمانی بسته زندانی شده‌اند؛ ۶۰ درصد از این کودکان مورد آزار و شکنجه‌های بدنی قرار گرفته و ۴۹ درصد نیز از دشنام‌های صهیونیست‌ها در امان نبودند.

صادق آهنگران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ پیرامون حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: شاید قدس امسال با سال‌های گذشته یک برنامه و حساسیت ویژه‌ای داشته باشد، این حساسیت به خاطر کشتار حرمله‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین است.

وی افزود: دل همه مردم دنیا از جمله ایران، یمن و اروپا از این جنایت به درد آمده است، غزه خواسته خدا وند بود تا همه مردم را بیدار کند، و این بیداری همان زمینه ظهور است.

مداح دوران دفاع مقدس گفت: مردم ایران به برکت حضور مقام معظم رهبری همیشه از همه دنیا در حمایت از مظلومین جلوتر بوده‌اند. و از هيچ‌کس ترسی ندارند همین مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس باعث شد دشمنان را از جمله آمریکا را از پا در بیاورد.

این مداح مشهور ادامه داد:شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال با توجه به حمله‌های که جدیدا رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه آغاز کرده و بی‌حرمتی‌هایی که نسبت به مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمانان انجام می‌دهد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از