حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
نماینده خوزستان در خبرگان رهبری مطرح کرد:

پایه اقتصاد مقاومتی و درون‌زا مشارکت مردم است

پایه اقتصاد مقاومتی و درون‌زا مشارکت مردم است

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه باید نسبت به این موضوع متحد و همراه شویم و اولویت‌های اقتصادی استان را به سمت جهش پیش ببریم.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین رفیعی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: شعار سال یکی از مظاهر حکمرانی اسلامی و مردم‌سالاری دینی است و بر اساس آن در سال جدید مسئله مشارکت مردم را به‌خوبی درک خواهیم کرد.

 وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تأکید ویژه‌ای بر مشارکت مردم دارند، افزود: در مواردی همچون کرونا، سیل، زلزله و جنگ نظامی الگوهای موفقی از حضور مردم در صحنه را شاهد بودیم. هرگاه مردم در عرصه‌ای احساس کنند میزبان‌اند و در صحنه حاضر شوند قطعاً موفقیت حاصل خواهد شد.

 نماینده خوزستان در خبرگان رهبری گفت: مردم باید در حوزه اقتصاد احساس مشارکت داشته باشند. ظهور و بروز این مشارکت، اقتصادی است؛ ولی جایگاه سیاسی و اجتماعی هم دارد؛ مانند مسئله انتخابات که هم هشدار و هم نقطه امید برای مردم بود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی عنوان کرد: مردم از فرسایش و پاس‌کاری‌های اداری خسته شده‌اند و این امر باعث ناامیدی آن‌ها می‌شود. مراجعین به ادارات باید امید داشته باشند که در صورت حضور مشکلشان به طور قانونی حل می‌شود و این امیدواری با عملکرد صحیح مسئولان در مردم ایجاد می‌شود.

 وی ادامه داد: اگر تشریفات اداری و دیوان‌سالاری کنار گذاشته شود، مردم آزادانه مطالبه‌گری خواهند کرد و اعتماد و امید آنان جلب شده و زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت آن‌ها فراهم خواهد شد.

 عضو خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه اهمیت خروجی کار در فعالیت‌های انجام شده، گفت: نکته مهمی که مورد توجه قرار دارد و باید به آن پرداخت این است که برای فعالیت‌های خود شاخصه قرار دهید و خروجی داشته باشید. خروجی کار است که برای مردم قابل‌لمس است و مردم آن را درک می‌کنند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی بیان کرد: روی اولویت‌های اقتصادی استان باید برنامه‌ریزی کنیم و همه دستگاه‌ها با پشتوانه نخبگان در تحقق این اولویت‌ها باید مشارکت داشته باشند همچون کشورهای مالزی و ژاپن که با چنین برنامه‌ریزی به پیشرفت رسیدند.

 وی افزود: پایه اقتصاد مقاومتی و درون‌زا مشارکت مردم است. همه باید نسبت به این موضوع متحد و همراه شویم و اولویت‌های اقتصادی استان را به سمت جهش پیش ببریم.

 عضو خبرگان رهبری با اشاره به مقدماتی که برای همراهی و مشارکت اقتصادی مردم نیاز است، گفت: سرمایه‌گذاری، خرید کالای داخلی و تقویت تولیدات داخلی توسط مردم نیاز به فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و انگیزه‌سازی دارد. به‌عنوان مثال نیروی انتظامی و فراجا برای یک فرهنگ‌سازی ساده مانند بستن کمربند ایمنی با کمک رسانه اقدام به ساخت پویانمایی‌هایی کرد که فرهنگ و فضای کشور را در این زمینه تغییر داد؛ لذا باید قدرت رسانه را در زمینه فرهنگ‌سازی باور داشت و از آن کمک گرفت.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با اشاره به تابلوهای تبلیغاتی برخی استان‌ها که در مسیر جاده تهران - قم قرار دارد، گفت: استان خوزستان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری، کشاورزی، اقتصاد دریا محور و صادرات بین‌الملل دارد که این جذابیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان باید به تمام کشور معرفی شوند. برای این منظور باید از تجارب موفق داخلی و بین‌الملل الگوبرداری کنیم و سعی کنیم این تجارب را بومی‌سازی کنیم.

 وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای ویژگی‌های جغرافیایی، اقلیمی و فرهنگی متنوعی است، عنوان کرد: در تمام مناطق استان با یک الگو و برنامه‌ریزی نمی‌توان عمل کرد و باید بر اساس اقتضا و بوم مناطق مختلف برنامه‌ریزی‌های متفاوتی صورت بگیرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از