حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
استاندار خوزستان مطرح کرد:

عدم همکاری بین دستگاه‌ها مشکل‌آفرین است

عدم همکاری بین دستگاه‌ها مشکل‌آفرین است

استاندار خوزستان گفت: یکی از مشکلات در استان، عدم همکاری‌های گروهی مدیران و مسئولان دستگاه‌ها است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی‌اکبر حسینی محراب پنجشنبه در نشست شورای اداری خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: برای بهبود زندگی مردم و شتاب پیشرفت در استان و اجرای طرح‌های بزرگ نیاز با کارهای گروهی است.

 وی افزود: برای اجرای طرح‌های استان نیاز به روش‌های جدیدی به‌منظور تأمین اعتبار است.

 استاندار خوزستان گفت: یکی از مشکلات در استان، عدم همکاری‌های گروهی مدیران و مسئولان دستگاه‌ها است.

 ناترازی مصرف انرژی از مشکلات خوزستان

وی بیان کرد: در تابستان و زمستان ناترازی انرژی در استان وجود دارد و باید به هر صورتی این مشکل حل شود.

 حسینی محراب ادامه داد: خوزستان باید به جایگاهی برسد که در تمامی بخش‌ها رتبه نخست را داشته باشد.

 در ادامه این نشست مهرداد نیکو اظهار کرد: کار تیمی نیازمند هدف مشترک است و برای رسیدن به این مهم ابتدا باید هدف مشترک بین مدیران و نمایندگان استان مشخص شود.

 وجود ۲۰۰ هزار بیکار در خوزستان

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری و اشتغال مسئله اصلی استان است بیان کرد: نرخ بیکاری خوزستان در ۱۰ سال گذشته بین ۲/۵ تا ۴ درصد بالاتر از میانگین کشور بوده است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: ۲۰۰ هزار نفر به‌صورت میانگین بیکار هستند که ۴۲ درصد این جمعیت دارای تحصیلات دانشگاهی است.

 نیکو افزود: طبق آسیب‌شناسی انجام شده یکی از عوامل بیکاری استان توسعه‌نیافتن صنایع پایین‌دست استان است.

 وی بر ایجاد شهرک تخصصی فولاد و کسب درآمد بیشتر از این بخش تأکید کرد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه استان در تولید محصول کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد ادامه داد: با این وجود متأسفانه در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی خوزستان جایگاه ۱۸ کشور را دارد.

 نیکو با بیان اینکه مسئله فاضلاب دومین مشکل و دغدغه استان است گفت: بسیاری از شهرهای استان فاقد طرح فاضلاب هستند هر چند در سال‌های اخیر تلاش‌هایی در این خصوص انجام شده اما مشکل اصلی این بخش تأمین مالی است.

 وی گفت: می‌توان اعتبار موردنیاز طرح‌های فاضلاب را از محل‌هایی همچون مسئولیت اجتماعی تأمین کرد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان افزود: همچنین می‌توان از ماده ۵۶ که فاینانس داخلی است با همکاری نمایندگان مجلس اعتبار موردنیاز طرح‌های فاضلاب را تأمین کرد.

 نیکو با بیان اینکه در خوزستان در کمیت و کیفیت آب شرب با مشکلاتی مواجه هستیم عنوان کرد: چند طرح در این خصوص در دست پیگیری است که به طرح غدیر وزارت نیرو توجه خوبی شد و شاهد اثرات آن در استان هستیم.

 وی گفت: طرح فدک و کوثر نیز در استان تعریف شده که فدک آب شمال و کوثر آب موردنیاز جنوب استان را تأمین می‌کند، این دو طرح از محل تهاتر تأمین مالی خواهد شد؛ اما برای پیشبرد بهتر این طرح‌ها باید از محل مولدسازی تأمین شود.

 جایگاه ۱۵ کشوری خوزستان در تعداد تخت بیمارستانی

 نیکو با بیان اینکه خوزستان در سرانه تخت بیمارستانی رتبه ۱۵ کشور را دارد بیان کرد: عمر بالای بیمارستان‌های استان باعث شده تا به مردم خدمات‌رسانی مناسبی نشود و تجهیزات آن‌ها مستهلک شود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان درخواست کرد: نمایندگان مجلس در تأمین اعتبار برای به‌روزرسانی تجهیزات بیمارستان‌های استان همکار کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از