حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون حقوقی رئیس جمهور خبر داد:

لایحه تشکیل نهاد فراقوه‌ای برای مبارزه با فساد

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به تشکیل نهاد فراقوه‌ای برای مبارزه با فساد گفت: این لایحه آماده است تا در اولین فرصت در جلسه هیئت دولت مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «رهیاب» به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دهقان با بیان اینکه در دو سال گذشته برای تحقق آزادی های مردم و مسائل حقوق بشری اقدامات قابل توجهی انجام شد، اظهار کرد: سامانه ملی اجرای قانون اساسی را راه اندازی کردیم تا چنانچه کسی در جایی از کشور احساس کرد آزادی های اساسی اش نقض شده با اعلام در این سامانه این مسئله را پیگیر کند.

وی با اشاره به تشکیل شبکه اجرای قانون اساسی ادامه داد: در این طرح به دنبال مردمی کردن اجرای قانون اساسی بودیم تا اگر جایی مردم مشاهده کردند که قانون اساسی نقض شده به ما گزارش دهند.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین به راه‌اندازی هیئت پیگیری اجرای قانون اساسی به ریاست رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: مصوباتی برای اموال نامشروع در این هیئت داشتیم که می تواند از فساد جلوگیری کند.

وی با اشاره به تشکیل نهاد فراقوه‌ای برای مبارزه با فساد ادامه داد: این لایحه آماده است تا در اولین فرصت در جلسه هیئت دولت مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از