حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر خوزستان مطرح کرد:

لایروبی اسکله‌ها و آب راه‌های بندر امام

لایروبی اسکله‌ها و آب راه‌های بندر امام

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در سه ماه نخست امسال باهدف ارتقاء ایمنی تردد شناورها ۱۰ میلیون مترمکعب عملیات لایروبی در محدوده اسکله‌ها و مسیر آب راه‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام انجام شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان؛ سجاد سبزیوند اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال باهدف ارتقاء ایمنی تردد شناورها ۱۰ میلیون مترمکعب عملیات لایروبی در محدوده اسکله‌ها و مسیر آب راه‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) انجام شد. این میزان لایروبی نسبت به مشابه پارسال رشد ۱۳ درصدی داشته است.

 وی افزود: در این مدت ۴۰۷ فروند کشتی وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شدند که نسبت به مشابه پارسال رشد ۳ درصدی داشته است. در این مدت ۲ هزار و ۱۱۵ مورد عملیات خدمات‌رسانی به این تعداد شناور ارائه شد که شامل ۶ هزار و ۱۶۱ ساعت عملیاتی دریایی ایمن می‌شود. همچنین یک هزار و ۶۷۲ مورد خدمات راهنمایی به شناورهای متردد به این مجتمع بزرگ بندری در سه‌ماهه نخست سال جاری ارائه شد که بیش از ۵ هزار ساعت عملیات بوده است.

 معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد: ارائه خدمات دریایی شامل هدایت و پهلو دهی توسط بخش عملیات دریایی این مجتمع بندری به ۱۴۲ فروند کشتی در حال تردد به اسکله‌های تأسیسات نفتی و پتروشیمی هم‌جوار که از ۱۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است، نشان از اهمیت و نقش به سزای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در راستای توسعه اقتصاد دریا محور و تولید ناخالص داخلی دارد.

 وی با عنوان اینکه مجاورت با بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۱ واحد فعال تولیدی و ۲۶ میلیون تن ظرفیت سالانه، تردد کشتی‌های حامل کالاهای خطرناک در آب راه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی این مجتمع بندری حمل‌ونقل دریایی است، گفت: پایش شبانه‌روزی حوزه استحفاظی دریایی این اداره کل به‌منظور ارتقاء ضریب ایمنی دریانوردی در این محدوده، از انجام ۲۰ مورد امداد و نجات به شناورهای متردد انجام شد که ۱۲ مورد مربوط به ارائه خدمات پزشکی به دریانوردان و ۸ مورد نیز برای نجات جان افراد مضطر در دریا بوده است.

 سبزیوند عنوان کرد: آموزش، ارتقا دانش حرفه‌ای دریانوردان و صدور گواهینامه شایستگی دریانوردی از جمله وظایف حاکمیتی این اداره کل است و ۹۴۹ مدرک دریایی مشتمل بر گواهی ایمنی چهارگانه، بازآموزی ایمنی و کمک‌های اولیه در مدت مذکور برای دریانوردان خوزستانی صادر شده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از