حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از سد مارون مطرح کرد:

لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های شبکه آبیاری مارون

لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های شبکه آبیاری مارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون گفت: عملیات لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های اصلی و فرعی، سیفون‌ها و دیگر سازه‌های آبی شبکه‌های آبیاری شمال و جنوب بهبهان، جایزان، فجر و بنه باشت انجام شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمد قره‌باغی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرساله با آغاز فصل تابستان و به‌منظور کسب آمادگی‌های لازم جهت کشت تابستانه و بهبود شرایط آب‌رسانی به اراضی کشاورزی منطقه بهبهان، جایزان و فجر عملیات تعمیر، بازسازی و لایروبی کانال‌ها و مسیل‌ها در قالب عملیات پیشگیرانه سالیانه توسط واحد نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون انجام می‌شود.

 وی حجم لایروبی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون را ۱۱۵ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: لایروبی کانال‌های اصلی و زهکش‌های شبکه شمال بهبهان با حجم ۳۰ هزار مترمکعب، جنوب بهبهان با حجم ۵۰ هزار مترمکعب، کانال اصلی و زهکش‌های شبکه جایزان و فجر با حجم ۳۵ هزار مترمکعب با دستگاه‌های بیل مکانیکی لاستیکی و زنجیری بوم بلند انجام شده است.
 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون گفت: به دلیل عرض کم کف و کوچک بودن مقطع لترال در شبکه بنه باشت، لایروبی ۲ هزار مترمکعب از کانال‌ها به‌صورت دستی و با استفاده از گروه‌های مجهز کارگری انجام شد.

 قره‌باغی بیان کرد: عملیات لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها به دلیل هدایت روان آب‌های سطحی، افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدررفت منابع آبی و تسهیل در خدمات‌رسانی به کشاورزان یکی از مهم‌ترین اهداف و فعالیت‌های این شرکت است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از