حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش خوزستان:

ماه مهر فرصتی برای تمرین مسئولیت پذیری

ماه مهر فرصتی برای تمرین مسئولیت پذیری

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت:ماه مهر فرصتی برای علم آموزی درمحیطی با نشاط است تا دانش آموزان در بستر تعاون و همیاری، مسئولیت فردای جامعه را تمرین کنند.

به گزارش رهیاب، سردار حسن شاهوارپور در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش خوزستان اظهارکرد:، پویایی و بالندگی دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت در گرو حضور دانش‌آموزان در مدارس است و سال تحصیلی جدید حتما به صورت حضوری آغاز خواهد شد. با احتساب خانواده دانش آموزان جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر در استان، به امور مربوط به بازگشایی مدارس مرتبط هستند. 

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس، فصل شکوفایی روح و روان فرزندان و شور و نشاط خانواده‌هاست افزود: باید فضای مدارس شاداب سازی شود تا شرایط برای استقبال از دانش آموزان در بهترین حالت ممکن باشد وبا توجه به نیازمندی‌های زیست‌بوم استان، زنجیره ارتباط فکری و فرهنگی و علمی میان معلمان و دانش‌آموزان را ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان یادآورشد: پویایی فضا‌های علمی و آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها همواره باید مورد توجه قرار گیرد تا زمینه‌ای برای سوء استفاده محیط‌های آموزشی توسط بدخواهان ملت ایران فراهم نشود.

شاهوارپوربا تأکید بر اینکه رفتار و کردار افراد جامعه متاثر از تعلیم و تربیت معلمان است، افزود: اگر خانواده‌ها احساس کنند که رفتار و کردار فرزندان آنها در مدارس به درستی شکل می‌گیرد حس همبستگی و دلبستگی عمیقی با معلمان و مجموعه آموزش و پرورش خواهند داشت.

در ادامه این نشست دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: افراد زیادی در این کشور شهید می‌شوند تا دانش آموزان این مرز و بوم در آرامش به تحصیل خود بپردازند و آینده ساز کشور باشند، لذا باید از توانمندی و پیشرفت این سرمایه‌های ملی حفاظت و حراست کرد.

بهمن شهریاری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید با پدران و مادران دانش آموزان ارتباط تنگاتنگ داشته باشند گفت: ارتقاء آگاهی و سواد رسانه‌ای دانش آموزان و خانواده آن‌ها ضروری است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: دانش آموزان باید اطلاع داشته باشند که چگونه در برابر بمباران‌های رسانه‌ای دشمنان رفتار کنند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از