حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
مبادا در جنگ‌شناختی دشمن گرفتار شویم
امام جمعه اهواز در گفتگو با«رهیاب»:

مبادا در جنگ‌شناختی دشمن گرفتار شویم

حجت‌الاسلام میر احمدرضا حاجتی گفت: باید مفهوم شکست و پیروزی را بر اساس اندیشه ناب امام خمینی و امام خامنه‌ای باز تعریف نموده و بر مبنای آن به تحلیل و تبیین درست میدان در مصاف با جبهه کفر و شهادت شهیدانمان بپردازیم.

حجت‌الاسلام میر احمدرضا حاجتی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» اظهار کرد: انفجار پیجرها و دستگاه‌های بیسیم و سرانجام حمله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمانی در حومه جنوبی بیروت در روز جمعه و شهادت حاج ابراهیم عقیل و شماری دیگر از فرماندهان عملیاتی مقاومت کلیه معادلات حاکم بر درگیری‌ها را به هم ریخت و وضعیت کاملاً جدیدی را در منطقه پدید آورد.

وی افزود: اخبار شهادت ۴۲ سرباز انقلاب اسلامی و فرماندهان رشید حزب‌الله در طی ۷۲ ساعت در لبنان به دست صهیونیست‌ها بسی سخت و ناگوار بود، اما از آن ناگوارتر ارائه تحلیل‌های سطحی و بیگانه با معارف ناب اسلامی و انقلابی می‌باشد که به‌جای تبیین تحولات، خود تولید شبهه کرده است.

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: در سخنان و نوشتار برخی از تحلیلگران خودی لغزش‌هایی دیده می‌شود! و برخی از تحلیل‌های ارائه شده این روزها در مواجه با تحولات میدانی لبنان و فلسطین حاوی مضامینی چون تحیر و ناامیدی و سستی و اندوه است که از آن بوی بی‌اعتمادی به اتاق عملیات محور مقاومت و القای سستی فرماندهان جبهه مقاومت در پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی به مشام می‌رسد!

حاجتی خروجی این‌گونه تحلیل‌ها را در یک‌کلام تولید شبهه و زیرسؤال‌بردن جبهه خودی دانست و ادامه داد: این خروجی خود دلیل محکم و مستدلی است که صاحب این‌گونه تحلیل‌ها با مکتب فکری و عملی خمینی کبیر، و شیوه مواجه «عقلانی» و درعین‌حال «حماسی» امام روح‌الله با صحنه‌هایی ازاین‌قبیل بلکه بسیار سخت‌تر مقداری بیگانه‌اند.

وی عنوان کرد: این بخشی از همان لغزشگاهی است که امام خامنه‌ای بارها جبهه انقلاب را از گرفتارآمدن در دام آن برحذر داشتند و فرمودند: امام بهترین شاخص برای ما است و خط امام صراط مستقیم انقلاب اسلامی است اگر از آن تخطی نماییم سیلی می‌خوریم.

امام‌جمعه اهواز خطاب به برخی از تحلیلگران جبهه انقلاب گفت: تحلیلگران باید با مطالعه عمیق‌تر و مراجعه جامع به شیوه اظهار موضع و تحلیل از سوی امام خمینی قدس‌سره در مواجه با موارد مشابه، آن را الگوی خود در شیوه بررسی حقیقت میدان و تحلیل عمیق آثار حملات سبعانه دشمن و شهادت جمعی از مردم بی‌گناه و سرداران و سربازان محور مقاومت و تحولات جاری قرار دهند.

وی به موضع‌گیری امام خمینی (ره) بعد از شکست ظاهری سنگین لشکریان اسلام اشاره و بیان کرد: پیام امام خمینی بعد از حادثه تروریستی ۷ تیر و شهادت شهید بهشتی و جمع کثیری از مسئولین کلیدی سه قوه نظام، امام به‌جای آه و ناله و نوحه‌سرایی دشمن‌شادکن، برای دشمن رجز خواندند و بر ادامه حرکت طوفانی ملت ایران در مبارزه با ابرقدرت‌ها و... تأکید کردند.

حاجتی اضافه کرد: به عبارت واضح‌تر باید مفهوم شکست و پیروزی را بر اساس اندیشه ناب امام خمینی و امام خامنه‌ای باز تعریف نموده و بر مبنای آن به تحلیل و تبیین درست میدان در مصاف با جبهه کفر و شهادت شهیدانمان بپردازیم، واِلا ناخواسته در جنگ‌شناختی دشمن گرفتار آمده و به‌جای تقویت جبهه خودی به تضعیف آن می‌پردازیم!

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از