حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
سازمان ملل برگزار می‌کند؛

مجلس یادبود رئیس‌جمهور شهید ایران

مجلس یادبود رئیس‌جمهور شهید ایران

مجمع عمومی سازمان ملل هفته آینده مراسم گرامیداشت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شهید، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه شهید و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی را برگزار می‌کند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ دنیس فرانسیس روز پنجشنبه به‌وقت محلی در نشست مجمع عمومی، اظهار کرد: وظیفه است که یاد سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران که متأسفانه در تاریخ ۱۹ ماه مه ۲۰۲۴ مصادف با ۳۰ اردیبهشت جان خود را از دست داد، گرامی بدارم.

وی افزود: به نمایندگی از مجمع عمومی، از نماینده جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم به دولت و مردم ایران و خانواده سید ابراهیم رئیسی تسلیت بگوید.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من اکنون از اعضای مجمع عمومی می‌خواهم به احترام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در جایگاه خود بایستند و یک دقیقه سکوت کنند.

فرانسیس عنوان کرد: مجلس گرامیداشت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران روز ۳۰ ماه مه مصادف با پنجشنبه ۱۰ خرداد برگزار خواهد شد.

پیش‌ازاین نیز، شورای امنیت سازمان ملل به احترام رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ایران و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد سکوت کرده بودند و پرچم سازمان ملل نیز به حالت نیمه‌افراشته درآمد.

همچنین تاکنون سفرا و نمایندگان بیش از ۵۰ کشور جهان با حضور در محل نمایندگی ایران در سازمان ملل با امضای دفتر یادبود نسبت به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام کرده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از