حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول بسیج سازندگی سپاه خوزستان؛

محرومیت زدایی عمرانی بسیج سازندگی درخوزستان

محرومیت زدایی عمرانی بسیج سازندگی درخوزستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون در طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی ۲ هزار مسکن محروم بازسازی و تعمیر و ۹۶۰ واحد ساخته شده است.

سرهنگ سیداسلام موسوی درگفتگوباخبرنگاررهیاب با اشاره به رسالت بسیج سازندگی مطابق با فرامین رهبر معظم انقلاب، گفت: در بیانات رهبر انقلاب تاکید بسیاری بر کار جهادی و کارهای جهادگران بسیج سازندگی شد و نیروهای جهادی عزم خود را جزم کردند تا بیش از پیش برای خدمت به محرومان قدم بردارند.

وی از حضور فعال بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در خوزستان در بخش‌های مختلف عمرانی، جهادی اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون در طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی ۲ هزار مسکن محروم بازسازی و تعمیر و ۹۶۰ واحد ساخته شده است.

سرهنگ موسوی با اشاره به تعمیر و بازسازی ۵۰ مدرسه در این مدت در خوزستان، ادامه داد: همچنین در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۲ هزار دستگاه کولر گازی، یک هزار و ۳۰۱ سری جهیزیه، حدود ۱۲۰ هزار بسته معیشتی، ۵۸ هزار بسته گوشت، ۱۰۹ هزار بسته مرغ، ۶ هزار و ۶۳۹ بسته نوشت افزار، بیش از یک میلیون قرص نان و ۲ میلیون پرس غذای گرم، ۶۶ هزار اقلام بهداشتی برای مناطق کم برخوردار تأمین و میان مردم محروم با حفظ کرامت انسانی توزیع شد.

وی در تشریح کارهای قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و اشتغال جوانان، گفت: این قرارگاه در موضوع اعطای تسهیلات و کارآفرینی جوانان، برای ۲ هزار و چهار نفر اشتغالزایی و برای چهار هزار و ۱۸۸ نفر دوره آموزشی برگزار کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه خوزستان گفت: همچنین پنج دهکده اقتصاد مقاومتی که ۲ مورد آن به مرحله بهره برداری رسیده و سه دهکده دیگر در حال تأمین اعتبار است.

وی از طرح خودکفایی پرورش ماکیان و ایجاد ۷۷ کارگاه اقتصاد مقاومتی در بخش‌های پرورش بلدرچین، مرغ، شترمرغ و بوقلمون به عنوان دیگر کارهای انجام شده در نیمه نخست امسال یاد کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از