حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیران لابی‌گر استان به دنبال قدرت هستند
یادداشت؛

مدیران لابی‌گر استان به دنبال قدرت هستند

با روی کار آمدن دولت جدید پیرمردهای لابی‌گر و مدیران معامله‌گر استان از همان آغاز راهی پایتخت شده‌اند تا با رایزنی و دیده‌بوسی‌ها تداوم و تمدید مسئولیت و ماندن بر قدرت را میسر کنند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سید تاج‌الدین ایزدگشب فعال رسانه‌ای خوزستان در یادداشتی به رهیاب نوشت: اگر قرار هست تغییرات در ریاست مدیران سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی، تأسیسات بزرگ و شرکت‌های راهبردی استان خوزستان حادث شود، مهم‌ترین اقدام، کنارگذاشتن برخی مدیران کهنهٔ لابی‌گر که با همه دولت‌ها جایگاه‌های مهمی را قبضه کرده‌اند و بر اساس ارزیابی‌ها نارضایتی کارکنان و کارکردهای ضعیفی را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

به نظر می‌رسد، با روی کار آمدن دولت جدید پیرمردهای لابی‌گر و مدیران معامله‌گر استان از همان آغاز راهی پایتخت شده‌اند تا با رایزنی و دیده‌بوسی‌ها تداوم و تمدید مسئولیت و ماندن بر قدرت را میسر کنند که اگر این اتفاق تکرار شود مشکلات و موانع در این دولت همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

چرا باید مدیر یک شرکت بزرگ و راهبردی با وجود نارضایتی‌ها و برآیند نامطلوب مدیریتی در همه دولت‌ها بر کرسی مدیریت تکیه بزند و راه را بر جوانان خلاق، توانمند و متخصص بومی استان سد کند، آیا این نگاه در تعارض با توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت‌ها مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان نیست؟

در برخی محافل زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت چهره‌های تکراری و مغضوب مردم به عرصه مدیریت‌های ارشد استان به گوش می‌رسد که اگر صحت داشته باشد باید تکرار مصائب و حوادث تلخ دوران دولت تدبیر در خوزستان را شاهد باشیم.

حقیقتاً امروز استان خوزستان بیش‌ازپیش تشنه نگاه نو و امیدبخش در حوزه مدیریت و راهبریِ درست در مسیر توسعه و جبران عقب‌ماندگی‌هاست که این مهم مستلزم پوست‌اندازی در مراکز قدرت و تصمیم‌سازی است.

بدون تردید مبارزه با نگاه پیر و خسته‌ای که مدافع حفظ وضعیت موجود است کار دشوار است چرا که مواجهه با جریانی که با هیچ شرایطی حاضر نیست خودش را از مراکز قدرت دورنگه دارد و همیشه در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای آنها همه جایگاه‌ها را در دست خودش می‌بینند و جوانان نهایتاً می‌توانند بازوهای اجرایی برای سیاست آنها باشند مستلزم یک اراده بزرگ در کلان حکمرانی سیاسی و اجرایی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از