حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
هم‌زمان با روز ملی جمعیت افتتاح شد؛

مرکز رصد جمعیت ثبت احوال خوزستان

مرکز رصد جمعیت ثبت احوال خوزستان

به مناسبت سی‌ام اردیبهشت‌ماه، روز ملی جمعیت، مرکز رصد جمعیت ثبت احوال خوزستان افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ امروز یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت‌ماه، هم‌زمان با روز ملی جمعیت، مرکز رصد جمعیت ثبت احوال خوزستان با حضور دکتر شهاوند معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری خوزستان، خانم مراد اسکندری، مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان و جمعی از مسئولان استانی در اداره کل ثبت احوال خوزستان افتتاح شد.

امانی پور با ارائه گزارشی از وضعیت جمعیت و برنامه‌های ثبت احوال در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت اظهار کرد: مرکز رصد جمعیت ثبت احوال از برنامه‌های نوین سازمان ثبت احوال کشور است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: ثبت احوال خوزستان از استان‌های پیشتاز در راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت است و این مرکز آماده ارائه آمار ثبتی و اطلاعات جمعیتی جهت به‌کارگیری در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مقامات دولتی و همچنین داده‌ها و اطلاعات مورد استفاده محققان و پژوهشگران و عموم مردم است.

در ادامه عبدالله افرازه شهاوند ضمن تقدیر از تلاش‌های ثبت احوال خوزستان برای فعالیت اثربخش در خصوص جوانی جمعیت بیان کرد: آمار و اطلاعات ارائه شده توسط ثبت احوال مبنای قابل‌اعتمادی جهت تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری و استانی است.

معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار خوزستان گفت: اطلاعات خام مرکز رصد جمعیت ثبت احوال باید در اختیار مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها و مدیران و فرمانداران قرار گیرد تا پس از تحلیل و بررسی مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی خصوصاً در بحث زادوولد و افزایش جمعیت قرار گیرد.

در پایان معصومه شکوهمند، مسئول مرکز رصد جمعیت ثبت احوال خوزستان، آمار مرتبط با ثبت وقایع حیاتی و مقایسه با استان‌های دیگر و متوسط کشوری و جایگاه استان خوزستان در زمینه ثبت ولادت و ازدواج را ارائه داد.
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از