حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگار رهیاب:

مساجد در خط مقدم جنگ فرهنگی دشمن قرار دارند

مساجد در خط مقدم جنگ فرهنگی دشمن قرار دارند

امام جمعه دزفول گفت: مساجد در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی علیه ملت ایران هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مسعود بهرام پور امام جمعه شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگار رهیاب ضمن سلام ودرود به ارواح پاک وطیبه شهدا وامام شهدا گفت: باتوجه به ظرفیت مساجد ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی، ورزشی دارد و در صورت بهره‌مندی از تمامی این ظرفیت‌ها می‌تواند پایگاه مهمی برای حل معضلات کشور در تمامی زمینه‌ها به ویژه معضلات اجتماعی و فرهنگی شود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(س)، مساجد نیز همانند دوران صدر اسلام جایگاه واقعی خود را شناختند، به طوری که نیروهای فعال در مساجد به طور مستقیم در پیج و خم انقلاب نقش های کلیدی ایفا می کردند، از آن پس مساجد نقش پایگاه ارتباطی مردم را به عهده داشتند.

امام جمعه دزفول با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی در بین نسل های جدید بیان کرد: مساجد در خط مقدم جنگ فرهنگی دشمن قرار دارند همانگونه که در دوران دفاع مقدس شهدا و رزمندگان پرورش یافته مکتب مسجد بودند و در مقابل هجوم نظامی دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور اشغال شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که مساجدی پویا و در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، ادامه داد: مساجد نیازمند تحول هستند و این مهم با بدعت‌شکنی و شکستن انحصارها محقق می‌شود. در همین راستا امام جماعت مساجد باید روحانیون جوان، خوش‌برخورد و باحوصله باشند تا بتوانند بر روی نوجوانان و جوانان اثربگذارند.

وی عنوان کرد: برای پویایی و بالندگی مساجد باید انقلاب کرد و دوباره این سنگرهای ارزشمند را با میدان دادن به جوانان احیاء کرد. باید همچون سال‌های اول انقلاب، رونقِ دوباره را به مساجد برگرداند چراکه پیر و مرشد بسیجیان امام روح‌الله فرمودند:مساجد سنگر هستند، سنگرها را باید پر کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از