حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معدوم‌سازی لاشه ۵ رأس دام سنگین
رئیس اداره دامپزشکی باغملک مطرح کرد:

معدوم‌سازی لاشه ۵ رأس دام سنگین

رئیس اداره دامپزشکی باغملک گفت: پنج لاشه گاو بیمار و آلوده در کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان با وزن بیش از یک تن معدوم‌سازی شدند.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی باغملک؛ حبیب سلمانوندی اظهار کرد: در بازرسی و نظارت کارشناسان واحد بهداشت و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی اداره دامپزشکی گتوند از روند کشتار در کشتارگاه دام تعداد پنج لاشه گاوی با وزن بیش از یک تن ضبط شد.

 وی با بیان اینکه لاشه این دام‌ها به دلایل مختلف از جمله عفونت عمومی لاشه، لاغری بیش از حد، خون‌گیری ناقص، آثار پرخونی در کلیه اجزا و نسوج، فساد لاشه و همچنین عدم سپری‌شدن دوره منع مصرف دارویی از چرخه مصرف انسانی خارج شدند، افزود: معدوم‌سازی لاشه‌ها در محل کشتارگاه صنعتی دام شرق خوزستان بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی دامپزشکی و با حضور کارشناسان دامپزشکی انجام شد.

 رئیس اداره دامپزشکی باغملک گفت: یکی از مشاغل مهم و حساس، بازرسی گوشت در کشتارگاه‌های دام است که با نظارت‌های منظم، بیماری‌های دامی و همچنین بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان، شناسایی و از عرضه لاشه آلوده جلوگیری می‌گردد، تا شهروندان با آرامش و امنیت از این فرآورده‌های خام دامی استفاده کنند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از