حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فراز از وصیت‌نامه شهید «روح الله رمضانی»؛

من از یاران حسین هستم

من از یاران حسین هستم

شهید «روح الله رمضانی» در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: اگر مرا قطعه قطعه کنند و هر قطعه‌ام را در آتش انداخته، دود این خاکستر به هوا خواهد رفت و به همه ثابت خواهد کرد که من از یاران حسینم و در دامان خمینی پرورش یافته‌ام.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید «روح الله رمضانی» پنجم بهمن‌ماه ۱۳۳۹ در شهرستان گیلان‌غرب به دنیا آمد. پدرش محمد و مادرش توران نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب یک پســر شــد. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. ۲۲ تیرماه ۱۳۶۴ در منطقه تاجیک زادگاهش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه، شهید شد. مزارشهید والامقام در گلزار شهدای شهرستان اسلام آبادغرب واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «روح الله رمضانی»؛

به نام او که همه از اوییم و به سوی او باز خواهیم گشت و چه بهتر که با رویی سفید، دستی پر، تنی آغشته به خون و بدنی قطعه قطعه شده به سوی او هجرت کنیم و چه زیباست که انسان این چنین با معبود خود دیدار کند و به‌سوی او پرواز نماید.

ای خدا! ای رحمان! ای رحیم! تو را آن سان که هستی و آن گونه که سزاوار آنی ستایش می‌کنم، تو را شکر می‌کنم. به خدا سوگند اگر مرا قطعه قطعه کنند و هر قطعه‌ام را در آتش انداخته و خاکستر آن را به باد دهند، دود این خاکستر به هوا خواهد رفت و در آسمان نقش خواهد بست: «الله‌اکبر، الله‌اکبر، الله‌اکبر» و به همه ثابت خواهد کرد که من از یاران حسینم و در دامان خمینی پرورش یافته‌ام.

مادر و پدر گرامی! مرا ببخشید و حلال کنید و از همه برای من حلالیت بخواهید. در فقدان من اشک نریزید. اگر شما خوشبختی مرا خواستید بدانید که من در این راه خوشبت شدم.

مادر و پدر گرامی! اگر بدن ناقابلم به دست شما نرسید ناراحت نباشید. در گلزار شهیدان، خانه یاد بودی برای من بسازید و مراسم سوگواری را هر طور خواستید برگزار کنید و مانند دیگر مادران و پدران اگر وقت کردید هر شب جمعه بر سر مزارم حاضر شوید. پدر و مادر گرامی شما را به خدا سوگند می‌دهم برای من لباس سیاه نپوشید و اشک نریزید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از